Header Ads

#Butterflyturns6 : The Butterfly Birthday Party

#Butterflyturns6 : The Butterfly Birthday Party,  pertama kali zira pergi event butterfly party tak sangka meriah juga yang bestnya ada aktiviti untuk peserta, ini pengalaman baru dan ramai kenalan baru di sini. Masa aktiviti ni berjalan zira nampak ramai yang kretive, nak tau apa butterfly project buat aktiviti baca sampai habis entry ni.



Terima kasih kepada Tammy Lim, iaitu pengasas The Butterfly Project, party ini di adakan di Vilej Damansara. Seperti yang anda tahu tema party ini adalah rama-rama masa tu memang nak pakai sepit rambut rama-rama walaupun bertudung tapi tak jumpa jadi zira pakai baju garden dan bunga-bunga. Hiasan semasa party mereka menghias Avant Garde Blooms dan mempunyai pilihan bunga dan belon yang cantik, mereka juga hias menggunakan bunga sebenar.






The blossom balloons hiasan belon membuatkan suasana nampak lebih ceria, Yves Rocher menyediakan hadiah di setiap meja, bersama beberapa macaron dari Macarons oleh Madeline. Aktiviti yang zira cakap tadi ialah kena buat mahkota bunga dekat kepala. Pertama kali zira buat agak kalut juga dan tak menjadi, tapi boleh la kali pertaman buatkan. Penaja iaitu T-Sticks memberi peluang untuk kami mencuba T-Stick ia adalah produk tea yang hanya gaulkan stick tanpa penggunakan sudu, jadi ia sangat mudah untuk kita bancuh air tea tanpa sudu.




T-Stick ini diperbuat daripada aluminium gred yang mempunyai lubang yang sempurna, Jika anda tidak jumpa sudu di rumah sudah tak perlu risau untuk ratakan tea, Jadi mudah, kalau buat tea menggunakan t-stick. Kami diberi kotak percuma untuk mencuba di rumah harga satu kotak RM35, zira pilih perisa fruitea forest tea ini rasa buah, mungkin harganta kelihatan agak mahal tetapi ia sangat berbaloi. Bila anda tengok t-stick di cawan yang zira dah bancuh memang senang nak ratakan tea tersebut anda boleh menggunakan air suam atau panas supaya ia lebih mudah gaul dan ratakan. 





Menu petang yang di sediakan juga nampak sedap macam-macam ada. Paling zira suka ialah ayam, rasanya di masak dengan suhu yang sederhana dan isi yang lembut membuatkan ia lebih mudah kunyah. Selain itu, ada juga mini burger, macaroni dan lain-lain lagi. Zira sangat gembira dapat jadi sebahagian daripada Parti Hari Lahir ke-6 Butterfly Projek dan bertemu dengan semua blogger lain. 



Bunga-bunga hidup di situ semua segar-segar, yang menariknya kita boleh buat apa sahaja, bentuk mahkota yang kita nak. Gambar di atas mahkota yang zira buat, okeylah untuk pengalaman pertama dah tau cara nak buat lagi kemas, lepas ni kalau ada aktiviti macam ni boleh buat lagi cantik. Terdapat 100 penulis/influance yang sertai birthday party ini.

9 comments:

  1. wow meriahnya event

    ReplyDelete
  2. Meriahnya. Deko cantik sgt. Dessert nampak sedap. Yummy.

    ReplyDelete
  3. Seronok dan meriah dpt jumpa rakan2.. Deco pun cantek2

    ReplyDelete
  4. Menarik event ni.. Tahniah Althea happy birthday

    ReplyDelete
  5. Wah bestnya.. cantik deko, makanan pun sedap nampaknya tu..

    ReplyDelete
  6. bestkan. cik en pun xleh lupa lagi memeori ini

    ReplyDelete
  7. Best kan party ni, semua so cantik and the setup was so dreamy with flowers and ballons.

    ReplyDelete
  8. Meriahnya sambutan birthday. Bestkan dapat jumpa kawan kawan blogger yang lain

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.