Header Ads

Tc boy makanan dalam tin yang terbaik

Assalamualaikum

Siapa kat sini masih belajar atau pun gemar traval? Meh nak habaq sat satu  produk makanan yang sesuai untuk korang bawa bila traval atau berada di hostel.  Aku sebenarnya rasa menyesal dan kecewa dengan Tc boy ni sebab dah nak habis belajar baru aku dapat tahu makanan dalam tin iaitu TC BOY sedap takde siapa yang memperkenalkan aku denagn tc boy ni dulu kalau tak aku simpan buat stok kat bilik lapar jer boleh terus makan, nikmat kot dapat makan bila perut tengah lapar berbeza sangat kalau makan masa perut sudah di isi dengan makanan lain. Ada yang kata makanan dalam tin tak sihat dan tak elok tapi kena tengok kandungan dia dulu baru tahu ia sihat ke tidak. 

TC boy, nama yang aku jarang dengar rupanya ia sudah merada di serata tempat seperti di Malaysia, Singapura, Thailand (Dikenali sebagai TCB), Brunei, China dan Mesir serta banyak lagi. TC Boy menawarkan menawarkan makanan jenis Tuna, Salmon, sardin, Baked Beans dan kelapa Laut, Tc boy makanan halal dan memudahkan mereka untuk makan begitu sahaja tiada bahan pengawet tiruan, perasa tambahan dan MSG. 



Banyak jenis makanan yang terdapat di  TC Boy Tuna & Salmon Antaranya ialah 


- Tuna Chunky Flakes in Vegetable Oil
- Red Salmon Salad
- Tuna Sandwich Delite
- Tuna Real Mayonnaise
- Tuna Mayonnaise Spread Style
- Solid Tuna in Spring Water
- Tuna with Chilli Padi
- Solid Tuna in Vegetable Oil
- Solid Tuna in Sunflower Oil
- Solid Tuna in Brine


Aku kat kolej bukannya boleh masak sangat tong gas pun takde camne nak masak, Alahai, kesian kan yang boleh masak nasi je kalau nak masak juga korang pi la masak dalam periuk nasi tu dari situ munculkan kekeratifan korang nak masak apa walaupun ia agak terhad. Pengalaman aku masak dalam periuk nasi ialah nasi goreng, bihun goreng, bubur, telur " part telur ni nak terbalikkan tu aku buat-buat hebat walaupun dah tau hakikatnya pasti hancur yang penting boleh makan "  sambal ikan bilis, rebus telur. Haaaa, macam-macam aku masak hanya menggunakan periuk nasi.  

Kehidupan seorang pelajar yang nak jimat kenalah kretive, kat hostel mana ada peti sejuk untuk kita simpan ayam, ikan sayur serta barang basah yang lain. hanya mampu simpan barang kering je itu pun belum tentu tahan lama tau. Jadi, siapa yang mengalami benda sama dorang saja memahami banyak duit nak guna selain beli makanan, sebagai seorang pelajar kena pandai jimat duit.

Untung korang yang dah kenal Tc boy ni awal,tahan lama, jimat masa dan yang penting dah tak payah nak masak boleh terus makan kalau perut dah lapar. Walaupun aku kecewa baru kenal TC boy tapi dalam masa dalam aku gembira dapat menikmati Tc Boy bersama keluarga, waktu malam bila lapar buka tin dah boleh makan dengan roti. TC BOY telah diasaskan sejak tahun 1991, masa tu aku pun lahir, tahun lahir sama dengan Tc boy patutlah rasa macam special je TC boy ni.

Kelebihan yang terdapat TC Boy Tuna dan Salmonia kaya 

1. Omega 3 - mengandungi DHA dan EPA yang membantu meningkatkan kolestrol yang baik (HDL) dan mengurangkan kolestrol tidak baik (LDL)

2. Protein - Nutrien yang diperlukan oleh tubuh manusia untuk pertumbuhan dan pembaikkan tisu

3. Kalsium - memainkan peranan yang utama iaitu pembesaran tulang, pembekuan darah, mengurangkan kontraksi otot dan melancarkan saraf

4. Rendah lemak - membantu mengurangkan penyakit seperti penyakit jantung dan obesiti 


Beginilah rupa Tc boy apabila di buka, Tc boy Tuna ini sesuai untuk kanak-kanak yang tak suka pedas. Rasanya berlemak tapi tak muak bila makan sampai tak perasan dah habis satu tin.


Ni aku buat roti sosej TC Boy untuk sarapan pagi. sedap dan lazat bila di gabungkan dengan TC Boy tuna. Disebabkan sekarang masa untuk aku cuti dan santai bersama keluarga boleh masak yang remeh temeh sikit tapi bila tengok kakak sibuk bersiap nak pegi keja dengan perut kosong, alahai kesian aku tengok , jadi aku amik 1 tin tc boy buatkan roti sosej TC boy untuk dia. tetiba jadi seorang adik yang prihatin pulak.


kepada korang yang takde idea nak masak apa dengan tc boy selain buat roti sandwish , meh pilih-pilih menu yang lazat untuk digabungkan bersama tc boy. Ini adalah Jenis Sardin & Mackerel TC Boy, Fried Mackerel in Chili Sauce 155g, Mackerel in Tomato Sauce 425g dan sardines in Tomato Sauce 155g & 425g. Masak sardin Tc boy pun mudah, jadi nak rasa makanan yang lain dari lain boleh cuba tc boy.

Untuk maklumat lebih lanjut, sila layari www.tcboy.com  

4 comments:

  1. wow sedapnyaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. Tc boy ni product malaysia ke? asal logo halal dia lain?

    ReplyDelete
  3. pernah beli sardin tc boy dulu. boleh tahan jgk

    ReplyDelete
  4. ni mesti pesaing hebat ayam brand ni. best jugak kan kalau boleh beli macam2 brand. hehe

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.