Header Ads

Pameran orkid di taman tasik shah alam

Assalamualaikum 


Bunga adalahsatu ntumbuhan yang cantik dan menenangkan bila korang tengok dan hayati dengan baik, satu pameran orkid yang telah berlangsung pada 18 mei hingga 22 mei 2016 tinggal sehari je lagi pameran orkid. Korang jangan lepaskan peluang untuk mengenali pelbagai jenis orkid yang ada, eh bukan setakat bunga orkid je ada tapi kat sana ada jualan pokok buah-buahan, balik boleh tanam bila hasilnya sudah berbuah dah tak payah nak beli kat kedai.


Pameran yang santai  dengan bunga orkid yang segar di sekeliling kita dapat hilangkan tekanan. Jom tengok bunga apa yang ada dekat laman tasik shah alam. Okey, sebelum tu kengkonon nak bagi surpprise kat mak dapat bawak dia pergi tengok bunga orkid yang jarang kita jumpa dan berada di kedai sekarang tapi hasrat tu tak tercapai sebab mak balik kampung ada kenduri kat sana, jadi kat rumah aku , adik dengan abah je.


jemput tengok bunga orkid , sebenarnya setiap bunga orkid ni ada nama saintifik dia sendiri tapi di sebabkan susah nak ingat sampai bebelit lidah nak sebut, jadi semua bunga ni aku namakan orkid. hahaha



Bila kesemua orkid ni digabungkan nampak cantik pulak tapi yang menariknya tak payah tanam-tanam bagai, cuma guna sabut kelapa je takde la la bersepah tempat tu dengan tanah.



Ni je nama bunga yang aku snap, bunga Dendrobium, orkid putih yang nacam baru nak kembang aku tengok.



Bunga yang telah di gambungkan mempunyai pelbagai warna, menjadikan ia lebih cantik dan menarik apabila pengunjung datang. 

2 comments:

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.