Header Ads

Sokong Produk Tempatan Di MarketPlace JenamaLokal.com

Sokong Produk Tempatan Di MarketPlace JenamaLokal.com. Rakyat Malaysia ramai dah tukar cara membeli belah mereka ke market place iaitu beli secara online, tapi kebanyakkannya market place yang adalah dari luar negara kita hanya menumpang market place mereka untuk jual barang kita kepada pelanggan. Di market place tersebut susah kita nak tau sama ada ia buatan tempatan atau tidak. 

Sekarang dengan adanya market place Jenama Lokal ini anda boleh beli produk tempatan dengan mudah tak perlu pening kepala nak cari produk tempatan (Malaysia). ia lengkap dengan sistem pembayaran yang selamat serta sistem penghantaran yang mudah dari sudut peniaga mahupun pembeli. Tujuan market place ini adalah untuk meningkatkan kadar keboleh pasaran produk jenama tempatan. 


Terdapat pelbagai kategori produk yang terdiri daripada makanan, fesyen, kraftangan, kesihatan & kecantikan, aksesori, barangan bayi & permainan, barangan rumah, sukan, tiket dan banyak lagi. Zira yakin market place Jenama Lokal dapat berkembang melalui teknologi informasi (IT) di Malaysiadan dapat membantu jenama tempatan untuk terus berkembang ke seluruh dunia bermula dengan satu platform yang menghubungkan pembeli dan penjual dalam satu komuniti tempatan. 

Online Marketplace

Lambakkan online marktplace di Malaysia akhirnya, menjadikan pembeli lebih gemar membeli secara atas talian kerana ia mudah tanpa perlu mengeluarkan tunai serta pembeli boleh membeli pada bila-bila masa. Bukan itu saja, kalau nak survey harga dan barang juga pada pukul 2-3 pagi pun boleh jadi kita boleh beli barang mengikut budget.

Mengapa Platform Jenama Lokal Di Wujudkan?

Secara tidak sedar kita banyak beli produk luar kerana kita sudak biasa membeli di atas talian di market place tersebut dan ia mendominasikan pasaran tempatan sehingga temggelamkan jenama tempatan yang sebenarnya memang ada kualiti dan selamat untuk kita gunakan, kadang kita tak sedar produk yang kita beli bukan buatan tempatan di sebabkan dah biasa dengar produk tersebut kita berasa ia keluaran tempatan. 

Oleh itu, JenamaLokal berhasrat untuk menjadikan plaform ini bagi menyebarkan maklumat dan kebaikan tentang jenama tempatan dan secara tidak langsungmemartabatkan jenama produk tempatan. Bukan kita sahaja mendapat kebaikan semua pengeluaran produk tempatan mendapat kebaikan serta dapat meluaskan pasaran masing-masing dengan kos rendah.


Kebaikan ini dapt dikongsi bersama dengan rakyat Malaysia di mana sebagai pembeli mereka akan lebih yakin membeli sesuatu produk yang jelas asal-usulnya tanpa menunggu lama sesuatu produkyang di beli untuk tiba kerana setiap pembelian yang dibeli adalah dari peniaga tempatan. Kelebihan bagi mereka yang membeli produk tempatan di JenamaLokal selain dapat meningkatkan ekonomi Malaysia ialah jenama yang di percayai dan pembeli akan buat belian terus daripada pengeluar produk jenama tempatan.

Ini mesti ramai suka, setiap belian anda akan dapat mata ganjaran (Points) di mana setiap mata ganjaran yang terkumpul boleh di gunakan untuk membuat belian seterusnya. Bukan itu sahaja, sistem pembayaran yang mudah dan selamat di mana bukan sahaja boleh buat bayaran menggunakan "Online Banking", kad kredit, debit, Paypal, malah anda juga boleh juga buat bayaran menggunakan "e-wallet'' seperti "BOOST wallet'', Vcash wallet" dan "Web cash" 24 jam.

Setiap pembelian boleh di pantau dengan sistem "Live Tracking" di mana anda hanya perlu memasukkan "Tracking Number" yang di berikan selepas membuat bayaran untuk menyemak keberadaan barang yang di beli dan pembeli akan menerima SMS/Whatsapp untuk memberitahu barang yang di beli akan tiba.


Kebaikan lain ialah anda boleh bertanya soalan terhadap barangan/produk yang hendak di beli terus kepada peniaga dalam sistem "Live Chat" yang di sediakan di dalam platform JenamaLokal.com, untuk mengetahui info lanjut jenama lokal boleh ikuti media sosial jenamaLokal dan yang menariknya setiap pengeluaran produk tempatan yang selalu buat pemberian produk percuma serta voucher diskaun mereka khas untuk mengikui media sosial JenamLokal.


Mengapa Anda Perlu Menjadi Peniaga Di JenamaLokal.Com

Ramai yang mencari peluang untuk tambah income, anda boleh mencari peluang berniaga di Jenama Lokal di marketplace ini anda akan dapat laman niaga anda sendiri yang boleh di gunakan sebagai laman sesawang jenama peniaga sendiri. 

Untuk memudahkan pelanggan mendapat info tentang produk anda, anda perlu letakkan pautan media sosial peniaga. Sistem pembayaran mudah dan selamat di mana pelanggan boleh buat pembayaran dengan pelbagai cara. 

Peniaga juga boleh menebus wang, penjualan mereka sebaik sahaja pelanggan mendapat barang/produk mereka. Penghantaran produk peniaga akan di uruskan oleh Jenama Lokal untuk di hantar kepada pelanggan. 

Sistem "dashboard" yang mesra pengguna di mana peniaga mudah untuk peniaga memuat naik gambar, dan maklumat produk yang hendak di jual dan laporan pembelian kepada pelanggan. 


JenamaLokal mengekal kan eksklusif terhadap jenama peniaga di mana hanya pemilik jenama atau ibu pejabat sahaja yang di benarkan untuk membuat pendaftaran supaya tiada permainan harga dari pihak ketiga, agent atau "reseller". 

Pelanggan anda juga boleh membuat "Review" terhadap barangan /produk peniaga untuk membantu meningkatkan kepercayaan pelanggan terhadap barangan/produk peniaga. Pelanggan boleh berhubung terus dengan peniaga dengan sistem "Live Chat" yang di sediakan di dalam platform JenamaLokal.com
 
Untuk pengetahuan anda, sekarang JenamaLokal.com sedang buat promosi akhir tahun dengan potongan harga setinggi 60% dan setiap pembelian akan mendapat penghantaran percuma. Sekarang nak habis penghujung 2018 lebih baik anda daftar cepat, okey bagi sesiapa nak jadi vendor pula pendaftaran adalah percuma untuk 100 vendor pertama. 


Bagi mereka yang nak dapatkan diskaun, anda boleh share refferal code anda di blog post kerana sesiapa yang menggunakan refferal code, mereka akan dapat diskaun, wah.. Jimatkan dan anda pula akan mendapat point tambahan. Caranya mudah sahaja register di JenamaLokal.com dengan tekan button "reward" warna oren di tepi sebelah kanan. Mudah je.

Untuk sebarang info atau maklumat boleh klik link di bawah. 


 Website l Facebook  Instagram - @JenamaLokal l Youtube - @JenamaLokal

5 comments:

  1. baru tau pasal website ni, nak usha usha la

    ReplyDelete
  2. Website baru ye.. Wah maknanya semua peniaga orang tempatan la.. Produk tempatan la ni nak usha la apa je yangvade dekt website ni

    ReplyDelete
  3. Jenamalokal ni tentang perniagaan mknn or sekali skincare dan lain2...?? Kedengaran menarik.. Nnti nak ushar lebih lanjutlah

    ReplyDelete
  4. Bagus jugak ni...sbb senang nak cari barangan org kita...sbb Sally bukan jenis rajin nak scroll IG shop ni...huhuhu...tp awat la produk lokal rege semua cekik darah..hahaha

    ReplyDelete
  5. Thanks for the info, this is my first time get to know about this platform. Nanti I check out the vendors and local products kat sana.

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.