Header Ads

Tisu Basah Bukan Hanya Di Gunakan Pada Bayi Ini Antara Faedah Yang Lain Number 8 Paling Tak Di Sangka

Tisu basah bukan hanya di gunakan pada bayi ini antara faedah yang lain number 8 paling tak di sangka. Ramai yang tak tahu keebian tisu imaan berwarna kuning, tisu basah ini juga di panggil 'Tisu Basah Seisi Keluarga' tisu ini sebenarnya khas untuk Bayi tetapi ia juga banyak kelebihan dan kegunaan lain yang ramai tak tahu.

Zira suka pakai tisu basah kuning ni sebab kalau budak nak pakai pun tak perlu was-was bagi kat dia. Bau madu pada tisu basah ini sangat selesa di pakai. Nak tau kenapa anda perlu dapatkan tisu basah imaan seisi keluarga berbanding tisu lain?



KELEBIHAN TISU BASAH BAYI IMAAN

1. Menjaga kebersihkan keluarga. Tisu basah imaan selamat di gunakan untuk Bayi kerana ia mengandungi Pelindung seisi keuarga dan sangat sesuai untuk bagi dan seisi keluarga kerana ia mengandungi madu, Aloe Vera, vitamin E dan tanpa alkohol. 

2. Kegunaan semasa anak-anak makan, menyusu, tukar lampin, muntah dan lain-lain. Biasa bayi atau kanak-kanak akan makan comot, jadi tisu basah imaan ini adalah penyelamat untuk membersihkan wajah dan tangan mereka bagi mengelak rasa tidak selesa dan melekit.


3. Kegunaan untuk aktiviti luar (travel). Bila kita travel tentu mudah nak bersihkan tangan atau remove makeup bila ada tisu basahkan. Tisu seisi keluarga ini sebenarnya boleh juga remove makeup tapi ia tidak 100% tanggal kerana ia memang khas untuk Bayi dan kanak-kanak, cuna kelebihan anda bawa tisu basah ini anda boleh gunakan untuk Bayi tanpa rasa was-was. 

4. Membersihkan dan menyegarkan kulit (peluh, daki). Tisu basah ini boleh di bawa ke sekolah untuk menyegarkan wajah kanak-kanak apabila mengantuk semasa belajar. Selain itu, juga sesuai untuk mereka yang aktif bersukan bagi membuang daki yang melekat pada tubuh kita. 

5. Membersihkan peralatan mainan kanak-kanak, perabut dan lain-lain. Kanak-kanak sentiasa terdedah dengan bakteria, jadi kita perlu melindungi mereka dengan membersihkan peralatan mainan mereka. 

6. Kegunaan orang sakit dan orang kurang upaya. Pernah tak anda dengar orang sakit ni kadang susah nak bergerak pergi ke bilik air atau nak bergerak sampai tak selesa nak mandi pun tak boleh takut lupa lambat sembuh. Jadi anda boleh guna tisu basah imaan ini untu bersihkan badan, tangan atau apa-apa sahaja tempat yang nak di lap.


7. Menjaga kebersihkan ibu menyusu badan. Bagi bayi yang masih menyusu badan, tentu mereka menyusu sampai menitis sedikit ke leher dan ia akan membuatkan rasa melekit. Tisu basah ini dapat membantu membersihkan leher Bayi anda. 

8. Menghilangkan bau badan ia bertindak sebagai deadarant. Bagi mereka yang aktif pasti bau peluh kuat, ia akan membuatkan orang sekeliling tak selesa. Untuk mengurangkan bau peluh atau bau badan anda di galakkan menggunakan tisu basah imaan seisi keluarga. 

Banyak sebenarnya kelebihan tisu basah keisi keuarga ini, bukan sahaja boleh digunakan untuk bayi malah orang sakit juga boleh guna jadi ia sangat jimat tidak perlu beli tisu basah lain harga juga berpatutan iaitu Rm6 sepeket dan RM10 jika beli 3 peket jadi ia sangat jimat.

Masa bersukan pula, waktu rehat boleh lap sedikit peluh pakai tisu basah imaan. Mudah je nak pakai lagipun sangat jimat. Nak dapatkan boleh WhatsApp klik link Tisu basah seisi keluarga 

9 comments:

  1. Wipes memang sentiasa ada dalam beg. Tak kira ke mana pergi.

    ReplyDelete
  2. Sangat serbaguna. tisu basah memang sentiasa ada dalam handbag, dashboard kereta, beg telekung dan dalam rumah pun kena ada juga :)

    ReplyDelete
  3. banyak kegunaan tisu basah ni kan. kena sentiasa ada dalam beg!

    ReplyDelete
  4. Ros pun pakai yang Imaan punya juga. senang bawak gi office.

    ReplyDelete
  5. Banyak kegunaan tisu basah ni.. Tisu imaan ni best sedap pakai

    ReplyDelete
  6. Kalau tisu basah memang akak bawak guna untuk lap tangan dan mulut anak kalau diorang makan comot .Bagus tisu imaan ni banyak kegunaan

    ReplyDelete
  7. Yes! I always standby wet tissue in my bag wherever i go, its great for wiping or cleaning.

    ReplyDelete
  8. Wow, boleh jd deodorant...mmg lain drpd yglain...nnt boleh cuba la

    ReplyDelete
  9. Kita dah pernah guna tisu basah yang kuning tu. Allah bau diaaaaa.. Sedapnyaaaaa.. Suka sangat. Baunya tahan lama juga..

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.