Header Ads

Buat Duit Dengan Bongkah Cendawan Tiram

Ramai yang masih tak tau, sebenarnya kita boleh tanam cendawan di dalam rumah walaupun kawasan rumah kita terhad,tetapi ada juga yang sudah ambil peluang berniaga hanya di rumah dengan tanaman cendawan. Anda tidak perlukan kawasan rumah yang luas untuk menanam cendawan cukup ruang dapur pun boleh atau tempat-tempat pada suhu bilik..

MENGAPA SURI RUMAH PERLU MEMPUNYAI BONGKAH CENDAWAN?

Di sini zira nak terangkan sedikit tentang cendawan yang sudah kita maklum harga cendawan agak mahal. Jika anda ingin jual anda boleh cuba dapatkannya sekurang-kurangnya 10 bongkah yang mana anda boleh lihat hasilnya agak lumayan. 


Jika anda sudah dapat hasil anda boleh tuai dengan harga 100g Rm2-Rm4 tetapi cendawan ini tidak tumbuh serentak ia bergantung keadaan, cuaca dan cara penjagaan. Jadi sebab itu zira sarankan 10 bongkah jika anda betul-betul berniat nak buat duit dari rumah.

Zira ada beri beberapa cadangan untuk anda tambah duit poket dan pelbagaikan jualan anda hanya dengan cendawan. Anda boleh like page Cendawan Bongkah Jimat macam-macam admin share di situ.

Anda boleh beli dengan harga RM25 satu bongkah tetapi anda boleh dapatkan harga promo dan jika anda berniat nak buat bisnes, anda boleh dapat harga diskaun khas bagi peniaga yang nak buat bisnes.



CARA PENJAGAAN

Cara penjagaan sangat mudah, anda hanya perlu spray 3 kali sehari tetapi jika cuaca agak panas anda boleh spray 5 kali sehari pastikan ia lembap dan berada pada suhu bilik. Sebelum ini anda perlu korek benih untuk memastikan ia dapat tumbuh dengan cepat. 

Untuk info lanjut anda boleh ke page tersebut atau wasap ke link Cendawan bongkah

2 comments:

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.