Header Ads

Cuba Silky Wax Buat Kali Pertama Untuk Buang Bulu

Cuba silky wax buat kali pertama untuk buang bulu, zira sebenarnya baru tau yang Estetika medispa ni ada anak syarikat yang memberi perkhidmatan silky wax, bagi yang belum tau silky wax itu apa, ia adalah syarikat buang bulu yang tumbuh di tubuh badan kita tanpa kita sedar.



Semua orang bila sudah agak matang pasti akan tumbuh bulu, tak kisah di mana tempat pun. Orang perempuan ni kena juga jaga penampilan walaupun tutup aurat. Bila sudah kawin mesti kita nak nampak bersihkan. Tak semua spa ada perkhidmatan silky wax.

Bagi yang tak selesa bulu sentiasa tumbuh dan berasa ia cepat panjang anda boleh buat rawatan IPL hair removal dekat kaki. Okey ada orang kata, tak boleh cukur nanti cepat panjang ini sebenarnya memang betul sebab bila cukur bulu di kaki akan kasar dan akar dari dalam masih ada sebab itu ia cepat panjang.







IPL semi permanent hair removal ia adalah separuh kekal iaitu ia tahan 2-5 tahun bergantung kepada individu. Ada yang cepat tumbuh dan ada yang lambat boleh di katakan ikut hormon juga. Bagi yang penat nak cukur tu memang bagus sangat buat silky wax.

Mesin IPL untuk sesi pembuangan bulu iaitu rawatan ini ambil masa lebih kurang 30 minit. Ia bergantung juga bahagian yang nak di buang, kalau tempat tu banyak bulu mungkin ambil masa lama sikit, contoh orang perempuan ni sebenarnya ada misai juga tapi tak adalah lebat macam laki yang nak buang bulu bahagian misai ni ambil masa lebih kurang 15 minit.



Bahagian ni, zira sarankan semua orang patut buang iaitu ketiak barulah diri kita nampak pembersih bila angkat tangan, orang boleh tau kita ni pembersih atau tak, dengan hanya angkat tangan saja, betul tak? Walaupun duduk satu rumah dengan perempuan kalau kita tak bersihkan kawan kita sendiri boleh tau, orang tu pembersih ke tak, kalau orang tegur nanti kita sendiri yang malu dan tak dapat terima teguran. 

KEBAIKAN LAKUKAN SILKY WAX
  • Bulu lambat tumbuh dan tumbuh lagi halus. Bagi yang bulu kasar anda boleh cuba silky wax supaya bila tumbuh semula tak terlalu kasar.
  • Kalau cakap bulu tak ada tumbuh lagi, itu tak mungkin tapi bulu akan tumbuh lebih lambat ia boleh bertahan hingga 2-5 tahun bergantung kepada sesi. 
  • Terdapat 6 sesi, IPL berfungsi menghilangjan bulu dan anda juga boleh buat untuk seluruh badan. 



Silky wax ni juga mampunyai first trial sehingga 70% jika anda ingin cuba. Bagi sesiapa yang mempunyai badan berbulu tu dan tak selesa bila ada bulu tumbuh boleh cuba service ni. Jimat sangat, lepas ni tak payah la nak buang bulu tiap bulan, kadang lenguh tau nak buang bulu lagi-lagi bahagian ketiak.

Kalau tak buang pula memang tak selesa dan bahagian ketiak akan cepat berbau. Bau badan sendiri zira sendiri dah pening apatah lagi orang yang yang duduk sebelah kitakan, sebab tu islam suka kebersihan agar orang yang berada dekat kita rasa selesa. 

Alamat Silkywax : 
Lot Pt 35399, Dataran Austin Ging Badak, 21300 Kuala Terengganu. 

No Tel : 018-903 4056
Email  : silkywax@gmail.com

Instagram : silkywax_
Facebook : silky wax

11 comments:

  1. Kalau yg jenis bulu2 badan tlalu tebal tu boleh la buat ni kan..

    ReplyDelete
  2. syarikat buang bulu? Mcm pelik je bunyi..hahaha

    Tp bagus la sbb 2 tahun daya tahan...xdela kita cukur je selalu, guna waxing pun sakit

    ReplyDelete
  3. Waxing ouch isn't it painful?

    ReplyDelete
  4. Biasa bulu ketiak buang sendiri je. Kalau nak buang kat tempat gini mau kena pergi 3 hari sekali.hahaha... kalau kat kaki ke tangan boleh la pi tempat gini.. satu hari nanti nak try la

    ReplyDelete
  5. Well i also go for my waxing two months once.

    ReplyDelete
  6. Senang ya ada tempat macam nie..

    ReplyDelete
  7. Bagusla bila ade servis mcm ni.. Kadang guna pencukur tu sakit je.. Tapi ni jenis tarik ke.. Hahaaha.. Sakit pulak kalau dia cabut tarik zapp gitu je

    ReplyDelete
  8. Betul tu zira. Ada orang perempuan yang jenis bulu kaki dia naik lebat. Bukan sbb cukur, tapi ikut hormon kan. So blh la mereka try buat rawatan ni kan.

    ReplyDelete
  9. Senang ada servis cmni skrg kan kalau jnis tkut cabut sndri

    ReplyDelete
  10. SPA ni ada banyak branch kan, akk xpernah buat waxing lg. nt nak try

    ReplyDelete
  11. wah.. kalau lepas buat waxing boleh tahan hingga 2 ke 5 tahun bagus ni

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.