Header Ads

hadiah yang pelik

Assalamualaikum 

Pelik betul kakak zira yang sorang ni, hadiah cam tu pun dia suka rasanya dia sorang je bela rumput dalam rumah tu la hadiah yang dia dapat masa bezdaynya. Satu gumpalan tanah yang di bentukkan macam muka orang kretive tapi agak pelik. Sapa pernah jumpa hadiah camni kat mana-mana? emmmm, kat mana la hadiah ni dibeli? siap ada mata pulak tu, rumput dijadikan rambut, adik zira ada cakap taknak potong sikit ke rambut dia tu mean ''rumput'' serabai semacam jer nampak tak kemas.


alahai, hadiah ni la yang jaga tingkap umah kitorang tau, nak tau sebab apa dia kena jaga tingkap? rumputkan memerlukan cahaya matahari jadi letaklah kat tingkap kalau letak bawah katil rambut dia dah tak pacak-pacak cam ni, lurus jer ke bawah dah macam teknik rebonding gitu. Rumput ni telah menghijaukan suasana dalan bilik walaupun seciput jer rumputnya, huhu. Kan best hidup sentiasa happy cam rumput ni, sentiasa tersenyum dah takde contoh lain zira ni rumput pulak yang dijadikan contoh. 


Zira ingat tanah ni cuma mainan kanak-kanak cam main masak-masak pasir dijadikan nasi, dan daun dijadikan duit untungkan kalau hidup camni beli barang pakai daun je. Rupanya tanah pun boleh dijadikan satu perkara yang berfaedah kepada kita jadi jangan marah jika anak-anak anda main tanah dorang sedang mencari inspirasi tu nak jadi seorang yang kretive ayat tak boleh belah cam tau-tau je zira, kanak-kanak sedang cari inspirasi dengan tanah. Benda yang mustahil kadang-kadang boleh jadi tak mustahil ada orang jadikan pasir sebagai satu pekerjaan seperti lukisan pasir pada mulanya walaupun ia satu hobi kita boleh jadikan satu perkara yang bermanfaat dan pendapatan sampingan.



Adakah anda gembira bila dapat hadiah sebegini rupa atau anda sedih dapat hadiah pelik???.

Nak kongsi satu tip, kalau nak jadi seorang yang berjaya lakukanlah perkara yang jarang orang buat,mesti akan ada orang akan ikut jejak kita tapi kena jadi kretive la adik,kakak, abang, makcik dan pakcik semua tu saja tip untuk ari ni, sekian.


ehh, belom abis lagi crita... tu cuma tip je yang abis tuk ari ni. Kalau zira tak tau tu satu hadiah rasanya zira dah buang kot kat dalam tong sampah biar tong sampah yang simpan dan jadikan kenangan betapa kejamnya buang hadiah orang dah tak pernah nampak pastu takde rupa cam hadiah, kalau uall tak tau apa yang uall akan buat dengan hadiah ni? ada tak yang terfikir nak amik dan tanam kat laman rumah? kat balang tu ada air jadi kalau lupa nak siram rambut tak layu begitu mudah dah cam promoter promot syampu pulak rambut takkan mudah rosak.


Tau tak wanita sangat suka hadiah walaupun ia pelik, mereka akan jadikan ia yang teristemewa sebab ia sukar didapati belilah apa je dorang akan simpan elok-elok. Kalau benda yang tak tahan lama mungkin dorang akan amik gambar dan simpan gambar hadiah tu sebagai kenangan. Pompuan sangat menghargai hadiah walaupun ia sebiji gula-gula. 


8 comments:

  1. Cantiknya tanah dan rumput tu.. unik.. :)

    ReplyDelete
  2. perempuan memang menghargai setiap benda yang dorang dapat secara free. ^_^ muka orang tu lawa tapi menyeramkan.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2, memang suka la kan kalau dapat benda free

      Delete
  3. malam2 tgk takut pulak..haha

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.