Header Ads

phographer paling muda

Assalamualaikum ♥ 

Kebanyakkan gambar zira diambil oleh dua orang phographer muda berumo 5 tahun. Orang pemalu nak bergambar bila suruh budak-budak amikkan gambar rasa enjoy je. Cantik gak dorang amik gambar kalau besar boleh jadi phographer yang berpengalamandi asah bakat dari kecik. 


Kalau soh budak amikkan gambar takde la malu sangat nak berposing, nak wat gaya terbang ke, gaya baring sambil berangan tengok awan ke, gaya peluk pokok sambil garu kepala ke.... takde la janggal dan kaku, seriusly zira memang kaku bila phographer laki yang amik gambarkan dan yang tak berapa rapat terasa saya seorang robot berdiri tegak depan kamera. 


Ualls nak tau ke sapa dua orang phographer muda tu? mereka adalah anak buah sulung dorang kembar, kalau sorang nak amik gambar sorang lagi pun nak amik gambar jadi ada dua orang phographer. Memang tak dinafikan berbakat jugak dorang tapi kenalah pandai pilih gambar yang paling cun.


wisau gak nak bagi dorang pegang camera takut jatuh, budak... tak bagi mesti nangis pening pala dengar wooo, setiap camera mesti ada tali jadi tak nak bagi jatuh pusingkan tali tu kat tangan dia baru yakin sikit nak bagi dorang amik gambar kalau terlepas takde la wisau dan zira takde la jadi singa kelaparan ''aummmm''.



cuba tengok gambar di atas ada gaya phographer terkenal tak? cuba teka mana satu adik mana satu abang??
ni semak blakang umah jer, huhu takyah amik gambar jauh-jauh kalau pandai pilih gambar mesti cun punya la gambar walaupun phographer tu takde pengalaman amik gambar. Masa ni baru lepas ujan abis basah kasut yang tak brapa cantik tu sib baik di tutup oleh rumput. Ni adalah salah satu gambar yang telah diambil oleh mereka .


gaya penumbuk dekat haziq..... macam betul je kan nak bagi penumbuk tu?? Gaya spontan pabila gambar di ambil.

7 comments:

  1. wah...hebat ni...umur 5 tahun dah pandai ambil gambar....

    ReplyDelete
  2. hebat derang amek gambo.. hehhe

    ReplyDelete
  3. hikss.. teringat anak2 buah ain.. suke jugak jadi photog.. budak2 memang kreatif.. klu di asah dari kecik.. kan mantop nnti bila dah besar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah... nak tengok gambar anak buah Norain amik

      Delete
  4. teringin nk bergambar dalam semak samun mcm tu
    tp encik hasben x bg :(

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.