Header Ads

5 Sebab Kenapa Perlu Hadir Ke Malaysia Wedding Festival (MEFA) Disember Ini

5 sebab kenapa perlu hadir ke Malaysia Wedding Festival (MEFA) Disember ini bakal-bakal pengantin lagi pada 23 Disember hingga 25 Disember 2016 ini. Buat bakal pengantin, inilah peluang untuk mereka bagi mendapatkan pelbagai pakej perkahwinan dengan harga yang menarik.

Semua orang tau kawin ni perlukan duit yang banyak kalau nak buat kenduri, nak kena bayar makeup, photographer, kemah, sewe baju, katering, kad jemputan, duit hantaran dan goodies. Banyakkan, bila fikirkan balik rasa nak nangis pun ada sampai pening kepala nak cari duit untuk cover semua kos.

Lelaki lagi pening, jadi korang yang nak kawin tu buat majlis ikut kemampuan bakal suami, kesiandorang tungkus lumus cari duit untuk majlis yang sekali seumur hidup


Aku ni suka tengok design pelamin, bila tengok design cantik dah tentulah harga pun mahal 
mefapengantin ada buat promosi nak tau harga promosi kena datang pada tarikh yang di tetapkan iaitu 23-25 disember 2016 nak pelamin macam ni pergi je instagram @klweddingministry 


MALAYSIA WEDDING FESTIVAL akan di adakan tak lama lagi bertempat di PUSAT KONVENSYEN SHAH ALAM (SACC), korang berpeluang dapatkan pakej yang menarik di MALAYSIA WEDDING FESTIVAL atau FESTIVAL PENGANTIN, harga yang di tawarkan sangat berbaloi untuk bakal pengantin mengikut budget masing-masing.

Yang bukan bakal pengantin pun boleh hadir sangat dialu-alukan, boleh tengok pakej yang ada dan survey harga mana yang murah dan mengikut kemampuan. Selain itu, korang berpeluang dapatkan cenderamata kalau datang awal ke FESTIVAL PENGANTIN hanya 1000 orang yang terawal sahaja tau.

Vendor yang terlibat sebanyak 100 lebih dan penaja di festival MALAYSIA WEDDING FESTIVAL, aku pun tak sabar nak datang ke festival ni. Jumpa kat sana ya, MALAYSIA WEDDING FESTIVAL ini telah dianjurkan oleh QISTINA AVENUE EVENT MANAGEMENT SDN BHD.


Selain pelamin, mestilah aku nak gambar yang cantik. membazir tau bayar mahal-mahal tapi gambar tak cantik. Gambar pengantin cium tangan tu aku suka sangat tengok cantik je, kalau nak gambar yang cantik boleh tengok instagram @sweetpictures_kl banyak gambar yang cantik-cantik di ambil, Seriusly, tengok gambar-gambar ni rasa macam nak kawin cepat je. 

Gambar yang lawa adalah kenangan terindah buat pengantin, bila tengok album pengantin pasti nak masa kita jadi raja sehari itu berulang sebab ia adalah kenangan manis yang boleh membuatkan semut kencing manis (jangan terkejut)

5 SEBAB KENAPA PERLU HADIR KE MALAYSIA WEDDING FESTIVAL (MEFA)

1. PAKEJ LENGKAP UNTUK BAKAL PENGANTIN

Terdapat pakej lengkap untuk pengantin yang tak suka pening-pening kepala, di Festival Pengantin ada pakej yang korang boleh ambil terus di booth yang ada iaitu Pakej perkahwinan lengkap. Katering / kanopi / andaman / fotografi / videografi / Dj&PA sistem / kad kahwin dan gubahan hantaran. PAKEJ LENGKAP bukan satu booth je, ada beberapa booth yang menyediakan pakej lengkap.

Setiap booth mempunyai diskaun dan keistimewaan tersendiri, kalau korang malas nak pusing satu SACC pergi je booth yang menyediakan pakej lengkap pastu boleh balik dengan hati gembira dan kaki pun tak penat tapi yang nak tengok tawaran lain boleh survey ke booth yang ada.


Kredit @mydreamweddingshahalam, menyediakan pakej wedding planner nak tau lebih lanjut pergi je instagram tersebut. Apa yang kita nak semasa majlis berlangsung bukan sahaja pengantin malah tetamu pun inginkan kenangan indah apabila hadir ke majlis perkhawinan. 

Penyediaan makanan yang cukup dan tempat yang selesa untuk menjamu selera, serta goodies yang di sedikan oleh pengantin adalah kenangan manis buat para tetamu. Okey, semua itu korang boleh dapatkan semasa di FESTIVAL PENGANTIN di SACC SHAH ALAM. 

2. PELUANG MEMENANGI HADIAH YANG MENARIK

Untuk pengunjung yang bertuah, pihak penganjur menyediakan hadiah yang menarik seperti tajaan perkahwinan bernilai RM100,0000, pakej bulan madu ke Bali, Krabi, pakej bulan madu ke Maldives dan iPhone hadiah tersebut hanya untuk pengunjung yang hadir sahaja. Kalau korang nak jadi yang bertuah WAJIB hadir ke SHAH ALAM.

kredit  @wedding.com.my

Murah hatikan penganjur, dahlah hadiahnya bukan main awosome pastu bukan cikai-cikai hadiah yang disediakan nampak mewah dan gah gitu.

3. PELBAGAI PILIHAN HIDANGAN KATERING YANG DISEDIAKAN

Hidangan yang lazat amat penting untuk para tetamu, bila tetamu makan makanan yang kurang sedap, mood akan bertukar seperti kurang ceria kita boleh lihat melalui riak wajah mereka. Mana taknya, cuba korang bayangkan tetamu datang dari jauh dengan perut lapar lepastu makanan tak sedap contoh seperti makanan terlalu masin, pasti makanan tersebut tidak habis dan mungkin ada yang tidak akan makan makanan yang disediakan.

Kemungkinan ada di antara tetamu yang mempunyai darah tinggi. Siankan, tapi itu bukan salah pengantin, kita harus berhati-hati memilih hidangan yang sesuai untuk menyediakan kepada para tetamu. Nak tau hidangan yang sedap dan murah datang je ke MALAYSIA WEDDING FESTIVAL 


kredit @isdacatering

Hidangan katering yang disediakan antaranya 

Aku pernah datang ke FESTIVAL PENGANTIN ni ada juga beberapa vendor yang menyediakan tester untuk pengunjung rasa hidangan yang bakal di sediakan untuk majlis perkahwinan raja sehari. Memang sedaplah, aku yang baru lepas makan pun terasa lapar balik bila makan yang dorang bagi.

4. PELBAGAI KOLEKSI BUSANA PENGANTIN 


Dalam majlis perkahwinan mestilah baju pengantin nak cantik, banyak koleksi busana yang korang boleh tengok bukan setakat lihat sahaja korang juga berpeluang berjumpa designer busana pengantin di MALAYSIA WEDDING FESTIVAL (MEFA) selama tiga hari. 

Kalau tak berkenan koleksi yang ada, boleh tanya designer mengikut citarasa korang. Nak yang bunga-bunga besar ke nak labuci banyak ke terserah. Vendor busana yang terlibat adalah @kashfizulkufli@yann_rifft , @zamrimatouch , @megabridalcreation , dan lain-lain

5. TERDAPAT DOOGIFT YANG SESUAI DAN MENARIK UNTUK TETAMU

Kepada yang tengah pening tak tau nak bagi apa dekat tetamu, kena datang SACC SHAH ALAM mungkin ada yang berkenan dan rasa sesuai untuk tetamu yang hadir. Korang boleh dapatkan doogift yang cantik untuk tetamu. Selain itu, ada juga booth yang menyediakan service penyediaan kek pengantin dan cupcake untuk tetamu, menarikkan boleh dijadikan doogift untuk tetamu.

 kredit @kaygiftskl 

Doogift juga salah satu kenangan yang tetamu akan ingat sampai bila-bila apabila hadir ke majlis perkahwinan. Jika mereka dapat gift seperti keychin, mark, atau pen, pasti ia akan di simpan dan dijaga dengan baik. Jika tetamu dapat makanan dan ia merasakannya sedap sudah tentu tetamu tersebut akan mencari untuk merasanya sekali lagi kesedapannya.

Di MALAYSIA WEDDING FESTIVAL (MEFA) juga ada peragaan pakaian pengantin yang cantik dan lawa. Yang merancang majlis perkahwinan dalam masa terdekat baik korang pergi serbu (MEFA) tak rugi apa pun, masuk pun percuma.


kepada yang berminat nak tengok dulu koleksi, design, hiasan, gambar atau doogift boleh klik website Wedding.com.my dekat situ banyak yang korang boleh tengok, bermacam-macam pilihan yang ada antaranya:-

( Rakan Media ) , Majalah Pengantin ( Majalah Rasmi )
Bercinta Selepas Nikah ( Kerjasama ) ,  Wedding Ministry Kuala Lumpur ( Pentas Utama )
Ainuddin Hata ( Fotografi Rasmi ) , Foto Santai ( Phitibooth Rasmi )

Honey Vacation , Mega Bridal Creations , Botol Kacang Easy , Yann Rifft , Laman Kayangan ,
Sweet Pictures , EDM Events & Photography , De Gemilang Catering , KAY Gifts ,
Shahmie Catering & Events , Kashfi Zulkufli , KRUMATRIC Photography & Videography ,
Wens , Nana Bridal Boutique & Beauty , Coffee Corner Faizal Azzuri ,
Maldives4u , Istana Puteh By Gee Cantik , Elenore Studio dan Tepak Estate Venues & Events

JEMPUT DATANG BERAMAI-RAMAI KE

Kalau nak cari maklumat tentang #MEFAdis2016 pergi je hastag  #malaysiaweddingfestival, #MEFA2016 atau #pameranpengantin.

Tarikh : 23-25 DISEMBER 2016

Masa: 10 pagi - 9 malam
Lokasi: Shah Alam Convention Centre
MASUK ADALAH PERCUMA
.
Terdapat 1000 Goodies Percuma Untuk pengunjung yang terawal datang. Lebih 100 booth dan 60 vendor
Guarantee Gift kepada semua jika membuat tempahan RM500 ( minimum )
Hadiah iPhone edisi terhad
Hadiah bulan madu ke Maldives

Info lanjut layar : www.mefa.my
Instagram: @mefapengantin
Email: mefaevent@gmail.com


Tempahan dan pertanyaan hubungi :


📱012-3871775
mefaevent@gmail.com

6 comments:

  1. waaaaahhhhh.... mampatnya artikel... terbaik !

    sangat berinformasi!

    -www.pendekarberkuda.org

    ReplyDelete
  2. terbaik informasi...salam singgah dri lokmanamirul.com

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.