Header Ads

Tips Kecantikan l Cara Penjagaan Rambut Dari Gugur

Tips Kecantikan cara penjagaan rambut dari gugur. Siapa yang jarang basuh rambut? sebenarnya kita kena selalu basuh rambut sekurang-kurangnya 2 hari sekali sebab rambut kita tak boleh ada minyak sebab tak elok untuk kulit kepala ia akan menyebabkan liang-liang kulit kepala kita tersumbat.

Untuk pengetahuan semua kita sebenatnya ada 100 ribu helai rambut, bila makin berusia rambut akan mudah gugur. Anda perlu jaga rambut dengan baik tak kiralah anda berhijab atau tak berhijab, untuk manusia normal anda akan gugur rambut dalam 70-100 helai rambut tapi bagi yang tak normal mungkin lebih 100-200 helai rambut yang gugur dan tak ada pertumbuhan rambut baru



lebih kurang 6 tahun dan rambut ikut gugur. Kadang melekat kat kerusi, bantal, sepah di lantai. Okey, bagi perempuan biasa rambut akan gugur akan bermula dari tengan hingga ke depan berbeza dengan lelaki ia akan bermula dari dengan. Siapa dekat sini yang perasan? cuba tengok mereka yang ada masalah gugur rambut nahagian tengah atau depan rambut sedikit itu adalah masalah keguguran rambut.



Tapi yang bagusnya kebotakan rambut bagi wanita sangat kurang, jadi wanita tak kan botak tapi risiko penipisan rambut sangat tinggi.

Faktor Keguguran Rambut?
  • Perubahan hormon biasanya selepas bersalin, 
  • Penggunanan bahan kimia yang berlebihan akibat penggunaan warna rambut, jadi bagi yang warna rambut perlu buat scrup treatment rambut  .
  • Tabiat suka menarik-narik rambut, bagi yang berhijab suka simpul rambut jadi kalau rambut stress rambut akan gugur .
  • Stress masalah kerja juga boleh buat rambut gugur.
  • Bil perancang keluarga.
Tips Rambut Sihat
  • Kena rajin basuh rambut jangan biarkan ia berminyak 2 hari sekali basuh walaupun rambut kita sikit atau pendek kena basuh. 
  • Kena guna raikaian produk yang betul dan kurang penggunaan produk yang ada bahan kimia produk Brokoli sesuai untuk atasi masalah rambut gugur sama ada wanita ataupun lelaki.


Sebelum tu nak bagitau, selain daripada Shampoo ada tips tanpa beli produk gugur rambut anda juga boleh kurangkan masalah keguguran. Bagi yang kurang mampu mungkin perlukan tips macam ni, sebab mungkin duit yang ada mereka nak beli makanan atau benda lebih penting. Anda tak perlu risau lagi kalau ada tips yang mudah dan jimat yang penting perlu amalkan bila dah tau tips ini. 

Tips Jaga Rambut Tanpa Beli Produk Keguguran Rambut

  1. Pilih bantal yang sesuai dan elakkan menggunakan bantal jenis kain catton. Anda boleh guna bantal yang jenis satin ia boleh kurangkan tekanan pada rambut dan akan kurangkan rambut gugur.
  2. Ada yang mengatakan kena syampo setiap hari sebenarnya ia bergantung keadaan rambut anda, jika rambut berminyak anda boleh syampo setiap hari jika tidak berminyak, anda boleh shampoo dua hari sekali atau mengikut keperluan.
  3. Amalan mengikat rambut sebelum basuh rambut, seeloknya sebelum basuh rambut sikat terlebih dahulu rambut anda. Selepas sikat barulah cuci rambut sebab apabila kita sikat, ia akan mengeluarkan kelimumur ke apa, lepas keluar ia akan lebih bersih sebab kotoran tak lekat dekat kulit kepala. 
Untuk pengetahuan semua, untuk kita nak kenal shampoo itu murah ke mahal, atau ia berkualiti ke tidak berkualiti. Ia penting kerana bagi yang tak tau kadang-kadang kita secara tak sedar tertipu  penjual kata ia bagus dan kualiti mahal. Okey, caranya tengok syampo itu kalau jenis pekat maksudnya ia bukan gred yang rendah dan hight gred tapi kalau kita letak syampo dekat tangan nampak tangan kita ia adalah gred rendah maksudnya tak berkualiti. 


Macam shampoo Brokoli ia adalah khas untuk perawatan rambut gugur, Insya'allah kalau anda cuba shampoo Brokoli mesti anak-anak rambut berebut nak tumbuh. Bila kita dah letak shampoo tu nak lagi baik kita kena massage sikit kepala kita, bila kita massage ia penting ia menggalakkan peredaran darah di kepala. 

Peredaran darah ini akan membawa zat-zat rambut tersebut menggalakkan pertumbuhan rambut. Selepas shampoo kita akan pakai pelembapkan, Jadi nak rambut lembut anda perlu pakai conditioner atau treatment. Sebenarnya zira baru tau conditioner tu gred rendah tapi yang paling tinggi gred adalah Treatment. 


Bagi yang biasa pergi salon, tentu mereka akan tanya nak buat treatment tak? jadi Imaan telah mengeluarkan treatment ia bagus kerana untuk melembutkan rambut. Treatment imaan ini ia datang sekali dengan walnut extra kalau anda guna ia macam ada biji-biji, jadi memang best sangat bila kita pakai. 

Beza Conditioner Dan Treatment

Conditioner tak boleh kena kulit rambut sebab ia akan buatkan rambut gugur. Kalau pakai Conditioner kita letak hujung rambut saja nak elak rambut gugur. Dulu masa tak tau pasal penjagaan rambut, zira main tonyoh je conditioner dekat kepala, orang kata untuk lembutkan mestilah  rambut mestilah dari akar. Rupanya ia akan menyebabkan rambut gugur.

Treatment pula, apa yang bagusnya ia boleh kena kulit kepala ia memang khas untuk kulit kepala dengan walnut extra urut kepala sekali sangat best. Jadi selamat bila kita letak di kulit kepala sambil massage. Lepastu basuhlah kepala sehingga bersih. 


Apa yang bagus produk Imaan ini, selain shampoo dan treatment kita kena ada tonik dekat rambut tapi imaan tak mengeluarkan tonik, tapi Imaan ada mengeluarkan Scalp Booster. Apa yang bestnya ia adalah 2 in 1 first hair gadget in Malaysia terdapat serum caranya anda boleh rollkan ke kulit kepala dan pakai selepas mandi.

Anda boleh pakai tanpa melihat sangat seronok, kalau tengah termenung ke teringat zaman kecil-kecil ke, orang tersayang ke, musuh ke sambil-sambil tu anda boleh pakai serum. Scalp Booster ini adalah untuk menggalakkan pertumbuhan rambut. Kalau perempuan ia mula kurang rambut dari tengahkan jadi anda boleh massage di bahagia tengah rambut supaya anak-anak rambut tumbuh.


Mudah sangat di bawa ia hanya 25ml, selepas role kepala kita boleh massage. Scalp Booster 2 in 1 ia datang sekali dengan tempat urut. Apa yang anda perlu lakukan rollkan dekat kepala tapi selak sikit rambut tu supaya kena kulit kepala. Sebenarnya ia juga boleh kurangkan stress, Ada sesetengah orang sampai keluar angin. bunyi burbb....

Terdapat extra jojoba, boleh urut di mana saja kalau jem ke tengah tunggu kawan atau boyfriend lama sangat tunggu, nak marah tak jadi sebab dah urut kepala hilang stress. Ada juga sesetengah salon yang produk ni untuk service mereka kepada pelanggan, Bagi yang nak dapatkan syampoo ini anda boleh whaatsapp 0193922261 type "Nak Brokoli Imaan" sekarang ada promo kalau beli set syampoo dan  treatment harga lebih murah.


Harga Produk Penyelamat Rambut Gugur.
  1. Shampoo - RM68
  2. Treatment - RM68
  3. Shampoo & Treatment - RM116 " PROMO"
  4. Scalp Booster Harga Asal - RM159.00
  5. Scalp Booster - RM89.90 "PROMO"
yang nak tengok Demo founder imaan boleh tengok di facebook beliau, cara-cara pakai betul ke massage Scalp Booster ini ada getaran. Tentu anda tak pernah jumpa produk ni. Jadi kena dapatkan sekurang-kurang satu rumah satu set produk penjagaan rambut.

2 comments:

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.