Header Ads

5 Great Malaysian Dishes You Shouldn't Miss!

5 Great Malaysian Dishes You Shouldn't Miss! Banyak perubahan yang berlaku dan teknologi semakin moden, kini setiap perniagaan perlu menukar strategi pemasaran mereka. Bukan hanya secara off-line malah secara online juga mereka harus tahu untuk memperkembangkan perniagaan mereka jika tidak perniagaan kurang maju dan tidak dapat sambutan atau semakin merosot.

Pelanggan juga semakin kretif untuk mendapatkan makanan yang mereka inginkan dengan tidak keluar rumah walaupun lapar, mereka boleh mencari pelbagai jenis makanan dengan hanya menghadap telephone sahaja. Banyak pilihan makanan yang mereka boleh pilih walaupun hanya satu aplikasi sahaja iaitu FoodPanda.



Pelbagai jenis makanan yang anda boleh pilih sama ada nasi, western atau fastfood. Bagi yang tak tahu nak order, ia sangat mudah hanya download aplikasi FoodPanda dan pilih makanan yang anda nak, nanti mereka akan hantar makanan depan rumah anda bagi yang sibuk dan malas keluar boleh order, dan pastikan anda ada di rumah kesian rider yang hantar makanan tu nanti tunggu lama depan rumah, dengan hujan dan panas tetap hantar makanan yang anda pesan demi mengenyangkan perut orang lain.

Kalau anda jemu makan makanan biasa boleh order masakan cina, melayu dan india. Tentu rasa tak jemu bila makan sebab lain dari biasa. Malaysiakan banyak jenis makanan anda hanya perlu pilih sahaja tak susah pun yang penting sediakan ongkosnya (duit).  Setiap orang cita rasa berbeza, jadi tak susah nak penuhi tekak yang berlainan walaupun hanya dengan satu aplikasi sahaja.

Kaki makan dan kaki terjah makanan pasti suka dengan apps ini sebab mereka boleh rasa bermacam-macam jenis makanan yang berbeza setiap hari. Kalau anda nak buat video mugbang ke tau ASMR boleh la order dengan FoodPanda senang sangat. Sediakan barang nak buat video tunggu abang FoodPanda hantar makanan. Mudahkan? 

Cara ini juga dapat jimat masa dan elak jammed di jalan raya, bagi perempuan tentu malas nak bersiap semata-mata nak beli makanan, nak kena gosong tudung, makeup, gosok baju rasa macam lecehkan. Sekarang ada Food Delivery by FoodPanda mudah, di mana-mana anda boleh order sama ada hostel, pejabat atau rumah. Ini Zira cadangkan 5 food delivery yang ada dekat FoodPanda mungkin ada yang masih tak tahu. 

1- Masakan Cina

Bagi yang suka masakan cina anda boleh pilih dan rasa masakan cina sama ada sedap atau tak. Pendapat zira masakan cina ni sesuai untuk diet sebab tak terlalu berat. Bagi yang nak diet boleh try memang sedap. Bukan itu sahaja ia menyihatkan kebiasaannya ia lebih kepada sayur.




2- Minuman

FoodPanda juga ada delivery untuk minuman, kebiasaannya makanan orang buat pesanan, salah satunya Coolblog ini adalah minuman kegemaran zira terutamanya coolblog coklat di tambah dengan bubble rasa air coklat yang pekat dan minum waktu cuasa panas sangat segar. Bila ais mula cair kena cepat-cepat minum baru puas. Memang berbaloi kalau anda buat pesanan tak perlu keluar waktu panas.



3- Kuih Muih

Selalu kita beli kuih muih di tepi jalan atau kedai makan, kali ni anda boleh buat pesanan di aplikasi foodpanda sahaja. Makan waktu petang sambil minum teh sangat sedap, lagi-lagi bila tetamu nak datang dan kita pun tak sempat nak masak anda boleh buat pesanan dengan foodpanda sahaja sangat mudah.



4- Nasi Lemak

Mungkin ada yang mengidam makanan kegemaran rakyat Malaysia, iaitu nasi lemak. Tak susah nak dapatkan, nasi lemak ini anda boleh makan waktu pagi, petang atau malam. Bila-bila saja boleh makan, nasi lemak kalau tak ada sambal tentu kurang sedap tapi bila ada sambal kebiasaannya zira akan tambah, kalau sambal sedap semua akan jadi sedap. Siapa setuju?



5- Makanan tengahari

Sudah tentu ada makanan untuk tengahari, seperti nasi ayam, dan ada juga set lunch. Biasanya yang order set lunch ialah mereka yang terlalu busy yang bekerja di pejabat dan keluarga yang tak sempat masak. Set lunch sangat jimat jika anda buat pesanan.


Sebenarnya banyak lagi makanan yang anda boleh makan kalau zira bagitau satu-satu memang lama anda kena download sendiri apps dan alami sendiri. Tentu rambang mata nak pilih makanan, kebiasaanya kita teringin makan benda lain tapi order lain. Siapa pernah alamai perkara macam ni? 

No comments

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.