Header Ads

Bengkel Kelas Kecantikan Juga Diadakan Di The Beauty Expert Academy Spa Cheras

Bengkel Kelas Kecantikan juga diadakan. Ramai kata perkhidmatan Spa dekat sini bagus dan semasa Hi-Tea Spa pun mereka ada terangkan apa services yang popular dan fungsinya. Kursus di sini akan di guide sepenuhnya secara teori dan praktikal di bawah bimbingan Puan Mastura sendiri dengan pengalaman sebagai tenaga pengajar yang di ikhtiraf untuk kursus di bawah Sijil Kemahiran Malaysia.



Jika anda nak sertai kursus atau bercita-cita nak buka Spa, boleh datang dan berjumpa Puan Mastura. Puan Mastura sangat berpengalaman jadi tak perlu ragu untuk sertai kelas kecantikan yang di adakan. Semasa Hi-Tea zira ada tengok juga perkhidmatan yang di sediakan sangat menarik 2 minggu selepas tu datang semula nak buat rawatan.



Bila sudah buat appointment sebelum treatment mereka ada beritahu nak buat treatment apa, jadi zira pilih Dermagun tapi mereka nasihatkan bagi yang jarang buat facial tak di galakkan dan mereka syorkan Sulam Bedak. Ramai kata haram takut jugak kan sabagai umat Islam tak kan kita nak buat semata-mata nak cantik tapi siapa yang tak suka cantikkan.

Nak tahu sulam bedak di sini bukan injection yang cucuk-cucuk tu, kalau itu memang awal tak nak. Tapi rawatan ini adalah membuatkan kulit wajah nampak cerah dan sekata selepas rawatan. Sulam bedak tanpa injection ini mampu bertahan selama 2-3 bulan. Molek sangat tu bulan depan zira nak kawin jadi makin berserilah nanti dan bila nak makeup mudah ratakan foundation.



Sulam Bedak yang di jalankan bukan injection tetapi "permukaan kulit akan di polish secara halus tanpa menyakitkan dan tiada pendarahan". Lebih kurang nak buang kotoran sampai ke dalam kulit. Ramai kata bila buat facial mesti best orang urut muka kita lena tidur itu adalah dusta. Nak tau sebab apa semasa rawatan biasanya mereka akan buang Whitehead dan Blackhead masa ni rasa nak menjerit je sakit nak buang tu ambil masa nak kasi licin, mereka akan tekan untuk buang kotoran. Dalam hati memang istigfarlah banyak-banyak.




Kulit zira ni kering jadi semasa polish tu rasa pedih sikit untuk permulaan rawatan sebab jarang buat facial. Biasalah nak kawin baru terhegeh-hegeh nak berfacial semula. Okey, pengalaman zira masa servis mereka ada letakkan satu bantal steam di leher masa tu rasa panas dekat leher. Rasa nak campak je bantal tu kat dinding sebab panas, tapi cuba sabar kalau tak tahan memang kena campaklah bantal tu, Haha. Lama-lama rasa sedap pula bila serasi nak tau panasnya macam sauna tapi tak terlalu panas. Anda akan istigfar sekali lagi, dan bertambahlah pahala anda.

Ais ball bila kena kat muka memang sejuk walaupun tak letak dekat peti ais


Nak buat rawatan untuk mandian pun ada, bertunku, boleh pilih pakej traditional. Tup dia nampak traditionalkan cantik, susah nak jumpa tup kayu macam ni.

Kemudian mereka akan letak masker dekat muka. Masker ni rasanya lain macam sebab zira rasa macam letak ais dekat muka yang ini rasa sejuk. Mungkin untuk kecilkan liang roma. Anda akan di rehatkan 5-10 minit supaya ia meresap di dalam kulit. Waktu rawatan di ambil lebih kurang 2 jam.

BIO-Dermagun

Rawatan ini melibatkan Crystal tytanium transdermal yang tidak menyakitkan dari Asid Hyaluronik, vitamin, enzim dan Amino acid yang kaya ke dalam kulit untuk memastikan sel-sel kulit terhidrat dan dinpelihara serta memulihkan tona dan keanjalan kulit muka.


Placentex

Rawatan yang menggunakan DNA Salmon untuk merawat sehingga ke akar umbi dan membaik pulih sel kulit yang rosak dan tidak baik.


Ini single room, kalau buat rawatan dekat sini takde segan sangat. Lebih private tapi terpulang dekat anda nak bilik single atas couple.

Siapa yang ambil treatment sulam bedak Kristal ada pantang larangnya, okey jangan serius sangat pantang larang pun mudah dan bukan pantang larang pasal makanan tau. Itu untuk orang bersalin, pantang larang ini adalah untuk kekalkan kulit kita sentiasa cantik berseri.
  • Elak cuci wajah 30 minit selepas rawatan
  • Jangan scrub wajah lama masa 2 minggu selepas rawatan 
  • Elakkan tona yang menggelupaskan kulit 
  • Jangan garu/gosok kulit muka
  • Wajah tidak sekata selama 1-3 hari selepas rawatan adalah normal 
  • Pakai sunblock wajah spf 50-60 PA
  • Guna essence diamond pagi dan malam untuk merawat steam sel kulit 
  • Pakai eye treatment untuk elak mata sembab/bengkak 
Sebenarnya ini boleh di katanya selepas treatment adalah pantang larangnya, bagi yang nak kekal cantik. Selepas rawatan biasanya kulit kita rasa bersih dan licin kadang Zira suka pegang pipi ada perubahan atau tak selepas rawatan tapi jangan kerap sangat pegang kena ingat pantang larang juga. Okey, siapa nak tau lebih lanjut tentang bengkel kecantikan anda boleh hubungi number tertera

Email : spacheras1988@gmail.com
No. Tel : 03-95467094 / 013 257 6447

Alamat : The Beauty Expert Academy Spa Cheras. No 14B,Jalan Suadamai 1/2 Bandar Tun Hussein Onn, 43200 Cheras, Kuala Lumpur.

No comments

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.