Header Ads

Restoran Istana Bambu indahnya ramadan

Assalamualaikum 

Siapa yang teringin duduk kampung makan kat tepi sawah angin bertiup sepoi-sepoi, bestkan dapat udara segar macam tu. Aku cadangkan kalau korang teringain nak makan tempat macam tu sila datang ke Restoran istana Bambu kali ini ia membawa tema “Indahnya Ramadan” dengan citarasa Nusantara.

Suasana kampung yang memberi ketenangan serta keunikan dan identity tersendiri walaupun terletak di pinggir kota. Jarang aku jumpa tempat macam ni yang berkonsepkan perkampungan buluh di tepi sawah. Restoran Istana Bambu boleh memuatkan sehingga 600 tetamu pada satu masa jadi kalau korang nak ajak satu keluarga atau ajak sanak saudara makan kat sini pun boleh ia juga menyediakan lebih 70 jenis juadah berbuka puasa dengan bayaran yang berpatutan.

Yang tak sabar nak makan buffet Ramadan kena tau tarikh dulu kalau tak buat penat je datang tapi buffet takda, Okey tarikhnya bermula dari 19 June 2015 bersamaan 2 Ramadan sehingga 15 julai 2015 bersamaan 28 Ramadan. Harga buffet ialah RM52.45+ bagi dewasa dan RM26.75+ untuk kanak-kanak berumur dari 5 hingga 11 tahun manakala kanak-kanak berumur 4 tahun ke bawah adalah percuma. Dipersilakan jamu mata korang dulu, tengok makanan yang pelbagai.









Korang boleh berbuka puasa Citarasa Nusantara secara bersila di gazebo yang sangat terasa berada di tepi sawah serta terserlah keayuannya duduk bersimpul dan bersila atau duduk dimeja dibahagian dewan dan taman.  Di restoran Bambu terdapat pelbagai pilihan masakan ala kampuang tradisional hingga ke masakan cina, thai dan western. Antara juadah yang korang pasti akan terliuq dan menelan air liuq ialah kambing golek, ayam bakar suda, patin tempoyak, asam pedas istimewa, masakan lemak daging salai dan banyak lagi.

Aku suka tempat yang ada menyediakan surau nanti takdalah kelam kabut nak makan. Siapa yang bawa keluarga makan kat restoran ni keluasan ruang parkir disediakan untuk kemudahan pelanggan. Sepanjang bulan ia akan dibuka pada 6 petang sehingga 10 malam. Disebabkan sambutan sangat meriah tempahan awal amat dialu-alukan supaya cukup untuk korang menjamu selera ketika berbuka. Selain itu, restoran Istana Bambu juga membuka tempahan untuk majlis hari raya, resepsi perkahwinan, jamuan korporat, dan majlis hari jadi.


tu dia, cuba tengok kawasan dia seronok ja nampak tenang

Nasib baik Encik mimpi ingat aku kalau tak, aku akan ambil gambar dengan dia banyak-banyak bagi dia ingat huhu

Fazli zainal, sebenarnya tak kenal sangat cuma kenal lagu dia ja... huhu maap T_T lepas ni kalau tak ingat harap nyanyi dulu untuk memperkenalkan diri

ALAMAT
Restoran Istana Bambu
Lot 841-842, MRR2 Jalan Ampang Ulu Kelang
68000 Ampang, Selangor

NO TELEFON
03 42514717 / 03 42524718 / 018 3749920

EMAIL

WEBSITE
www.istanabambu.com.my

5 comments:

  1. Eh murah lah buffet kat sini. Selalunya buffet mesti nk dekat 100 jugak utk dewasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke, jarang makan buffet tapi tempat dia memang best

      Delete
  2. dekat dgn area rumah Sally je ni..huhuhu...nampak sedapnya dia punya pulut kuning!

    ReplyDelete
    Replies
    1. rumah sally dekat area situ ke? lepas ni boleh buka puasa kat sana dah dekat tu

      Delete
  3. Oklah harga dia.... kena cuba lah....

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.