Header Ads

Nak Cantik Pun Susah

Nak cantik pun susah, ramai yang nak cantik bak selebriti biasa bila jadi artis ni semua kulit mereka cantik-cantik dan inilah yang menjadi idalam para wanita. Sebenarnya untuk menjadi secantik movie stars ataupun secantik popular di sekolah /pejabat tidak perlukan tubuh yang lansing bak super model dan kulit yang putih.

Ramai yang inginkan kulit cantik dan putih bak bintang korea. Ini zira share 10 tips di bawah yang kita tak sedar bahawa nak cantik dan menjadi popular tidak memerlukan kos yang banyak tetapi ia bergantung sikap dan penjagaan diri kita seharian.

10 TIP YANG ANDA BOLEH AMALKAN

  • Jadilah diri sendiri
Kita sebagai manusia kadang-kadang suka ikut orang cara, sedangkan kita sebenarnya tidak perlu ikut cara mereka dan kita sendiri ada daya tarikan tersendiri sama ada sedar atau tidak saja. Contoh, orang tu dah memang jenis lembut dan kita pula jenis kasar atau tomboi jadi akan rasa kekok ikut cara mereka. 
  • Percaya bahawa anda cantik
Selalulah cakap kat diri sendiri "aku cantik" kalau tak puji diri sendiri siapa lagi nak pujikan. Bila kita yakin diri kita cantik secara automatic kita yakin dapat lakukan apa sahaja dengan kebolehan diri kita. 
  • Kecantikan dalaman akan memancarkan kecantikan luaran
Bila diri kita cantik, dan yakin apa yang kita makan semua berkhasiat jadi sudah tentu luaran akan cantik sebab collegen dalam kulit kita cukup serta kandungan produk yang kita makan adalah bagus jadi kecantikan luaran terserlah. 
  • Senyum
Sikap yang gemar senyum ni akan membuatkan orang selesa dengan kita walaupun tak kenal. Ia juga salah satu senaman mulut yang mudah kita amalkan. 
  • Menjaga penampilan
Walaupun penampilan kita nampak biasa tapi di sebabkan diri jaga penampilan jadi ia membuatkan diri kita nampak kemas dan segak bergaya, yang penting bau pada diri kita menyenangkan orang lain serta sentiasa nampak bersih. 
  • Bersosial
Bersosial adalah perkara yang tak semua orang gemar tapi ia adalah perkara yang positif bagi mereka yang ingin maju sebab bila bersosial kita dapaf yakinkan orang keliling yang kita adalah seorang yang jujur dan baik hati. Semua orang boleh percaya dengan diri kita. 
  • Cara hidup yang sihat
Bukan sahaja cara pemakanan kita perlu jaga tapi kita juga perlu bersenam untuk kesihatan tubuh badan. Bila kita bersenam badan tak lesu ia sentiasa cergas dan semangat. Bukan itu saja kita juga perlu rehat dan tidur yang cukup. 
  • Mantapkan diri dengan ilmu pengetahuan
Jika orang yakin kita ada ilmu yang bermanfaat pasti mereka akan cari kita. Jika kita tak berapa tahu sesuatu benda cepat-cepat jumla mereka yang pakar dalam hal tersebut. 
  • Mendengar pandangan orang lain
Jika ada yang ingin memberi pandangan kita perlu dengar supaya mereka tidak berasa kekok dan akan dengar pandangan kita juga. Perkara ini amat di titik beratkan untuk kesejahteraan antara satu sama lain. 
  • Menjaga kecantikan dengan mendapat nasihat beauty consultant. Contohnya di Estetika Medispa
Kadang kita tak tau nak rujuk mana jika ada masalah pada wajah jadi anda boleh bertanya dengan beauty consultant cara penjagaan wajah yang betul. Di bimbangi jika kita tidak jumpa pakar masalah ini akan berlarutan. Bila wajah ada masalah ini membuatkan kita tidak yakin pada diri jadi atasi masalah dengan segera. 

Tidak susahkan nak jadi cantik, yang penting usaha dan pandai jaga diri dengan baik kerana itulah kunci utama untuk jadi secantik selebriti di Malaysia mahupun luar negara. Bagi yang nak dapat khidmat nasihat beauty consultant zira share detail untuk mudahkan anda dapat nasihat dengan orang yang tepat dan boleh di percayai. 

Alamat : Estetika Medispa 
No tel   : 017-209 0566
Facebook : Estetika Medispa 
Instagram : Estetika Medispa 


9 comments:

  1. kecantikan anugerah Allah yang sementara.

    ReplyDelete
  2. Difinasi cantik ni sangat luas

    ReplyDelete
  3. Semua orang ada kecantikan mereka tersendiri. Tapi mcm zaza kalau bab penampilan tu masih fail.. Mean tak pandai nak bergaya sgt

    ReplyDelete
  4. Senyum tu memang penting. Kalau kita selalu senyum, muka pun berseri!

    ReplyDelete
  5. Di mana ada kemahuan di situ ada jalan. Sama lah dengan nak cantik kena ada usaha.

    ReplyDelete
  6. kan, nak cantik pun susuh..hahha..tapi tak sush pun sebenarnya kalau ikut tips zira ni..nice sharing

    ReplyDelete
  7. Terima kasih tips yg dikongsikan.. Nak cantik kena rajin, kalau malas kekal rupe itu jerlah betul tak

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.