Header Ads

Hi-Tea The Beauty Expert Academy Spa Cheras

Hi-Tea The Beauty Expert Academy Spa Cheras. Ini pertama kali datang di Spa dekat Cheras perjalanan nak sampai sini hampir sejam. Zira kadang ni jenis nak tau apa beza Spa The Beauty dengan Spa-spa lain sebab macam sama je. Hi-tea ini untuk memperkenalkan para blogger dengan owner bila nampak je owner mesti tengok kulit dia. Dari jauh dah boleh nampak licin je kulit macam telur.

Thr beauty expert academy Spa pemilik adalah Puan Mas nama sebenar ialah Puan Mastura binti Idris. Sesi minum petang ini bertujuan untuk menguar-uarkan perkhidmatan yang di sediakan oleh The Beauty Expert Academy Spa Cheras. Mungkin masih ramai tak tau Spa the beauty ini wujud.



Untuk pengetahuan semua, Puan Mastura berasal dari Kerteh, Terengganu. Spa kecantikan The Beauty Expert Academy telah beroperasi sejak tahun 2012. Beliau juga merupakan Pegawai VTO iaitu Tenaga Pengajar yang diiktiraf untuk kursus di bawah sijil kemahiran Malaysia. Jadi mana-mana individu yang nak melanjutkan pelajaran dalam bidang kemahiran di bawah Jabatan Pembangunan Kemahiran, terutama kursus Aesthetic and Spa Theraphy. 

Di the Beauty Expert Academy menyediakan service Aesthetic dan Traditional Spa. Aesthetic adalah service rawatan dan penjagaan muka. Mereka menggunakan rawatan terkini, manakala traditional spa lebih kepada terapi badan, kaki dan tangan seperti mandian bunga, mandian aura, skrub dan mask badan. Apa yang menarik Aesthetic spa di sini merupakan Spa #1 Tanpa Injection mereka tidak menggunakan sebarang injection namun hasil rawatan standing dengan Injection malah lebih baik. 

Semasa majlis minum petang kami telah adakan aktiviti seperti :-
  • FUN GAME #1 – WHISPER CHALLENGE 
  • FUN GAME #2 – CHUBBY CHALLENGE 


Aktiviti ini telah memeriahkan Hi-Tea, kemudian Puan Mas berkongsi kelebihan hand therapy tutorial. Bila buat hand therapy ini anda boleh masaj tangan dengan lotion dan haruman mawar yang di sediakan. Selepas lihat result anda akan nampak tangan akan putih berbanding sebelum ini dan tangan wangi sedikit dengan haruman bunga mawar.



Selepas aktiviti hand Theraphy adalah sesi potong kek, dan bergambar. Walaupun aktiviti ini sangat singkat tapi penuh bermakna. Perkhidmatan yang paling popular di Aesthetic Beauty Academy Spa adalah Sulam Bedak Kristal, Phytowhite, Bio-Dermagun, Placentax, Micronano, Oxygen, Boost Uplifting, Lift Up eye treatment, Fat Busting treatment dan Hot Derox Blanket.

Alamat : The Beauty Expert Academy Spa Cheras. No 14B,Jalan Suadamai 1/2 Bandar Tun Hussein Onn, 43200 Cheras, Kuala Lumpur. 

8 comments:

  1. wahh bestnya join...happening sangat..nti boleh buka cawangan di penang

    ReplyDelete
  2. Bestnya.. Boleh la kalau ada rezeki belajar dengan puan ni

    ReplyDelete
  3. Wah.. Ada aktiviti..meriah.. Bestnya dapat hi tea macam ni.. Semmua cantik belaka

    ReplyDelete
  4. Seronoknya dapat ber "me time" untuk sesi kecantikkan macam ni, bkn semua yang dapat turut serta kalau dapat pergi mesti best

    ReplyDelete
  5. terbaiklah dapat turut serta dalam program ni, kecantikan memang impian setiap insan dan kena rajin selalu...untuk tampil hanti..

    ReplyDelete
  6. Wah seronoknya. Buat macam macam aktiviti yang paling menarik hand therapy tu

    ReplyDelete
  7. Bestnya dpt join cmni.. Nak rasa cntik2 juga.. Hihi

    ReplyDelete
  8. Cantik nyer tempat ni, and event pun meriah kan.

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.