Header Ads

awas kanak-kanak melintas

Assalamualaikum ^_^




Kuala Selangor: Niat seorang murid tahun satu untuk membeli makanan ringan selepas pulang dari sekolah bertukar tragedi apabila digilis sebuah kereta yang didakwa dipandu laju dalam kejadian di depan sebuah sekolah di Puncak Alam, di sini, kelmarin.

mangsa, Faris Hakimi Sazali, 7 , mengalami kecederaan serius di kepada dan badan di rawat di Unit rawatan Rapi (ICU) sebuah pusat pwrubatan swasta di Subang. 

Sementara menunggu van sekolah, mangsa mahu melintas jalan ke gerai menjual makanan ringan di tepi jalan namun tiba-tiba dilanggar kereta yang dipandu laju.

Kemalangan yang kerap berlaku di kawasan sekolah boleh mengakibatkan kecederaan atau kematian. Kejadian seumpama ini boleh di elakkan jika kita mengambil langkah berjaga-jaga supaya kejadian yang tidak di ingini berlaku sekali lagi.

Untuk mengekalkan keselamatan setiap sekolah harus meletakkan bonggol bagi memastikan pemandu jalan raya lebih berhati-hati ketika memandu. Selain itu, setiap sekolah harus ada pengawal keselamatan kerana kanak-kanak yang tidak sabar pulang ke sekolah akan menyerbu keluar sekolah tanda melihat kiri dan kanan jalan raya.


SUMBER :




2 comments:

  1. Begitulah..sikap pemandu.. mmg buh bonggol tu slh satu langkah berjaga2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'a, bila letak bonggol sume orang akan lebih berhati-hati

      Delete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.