Header Ads

iftar bersama sultan

Assalamualaikum

Semalam iftar ngan sultan, tu dia dari jauh nampak red carpet mula berkumpul pukul 5.30 petang memang ramai sangat. Best wehh, makan ngan sultan bukan senang nak jumpa Sultan inilah satu-satunya cara kita tengok dan jumpa Sultan depan mata kita tau, kalau tak dapat tengok depan mata kita hanya mampu tengok depan kaca TV dan surat khabar.
Makanan berbuka puasa yang disediakan bubur lambuk, kuih dan nasi minyak. Bila azan berkumandang je mula la masing-masing makan tak pandang kiri kanan khusyuk katakan. Lepas makan je dah cam ular kekenyangan, makan nasi je pun dah kenyang. Makanan len mula la tapau untuk menikmati makanan tu di tungan malam ketika perut ingin di isi.
Sebelum tu, iftar ini khas untuk pelajar asnaf dan anak yatim dorang akan dapat duit raya daripada Sultan. Bestnya dapat duit raya, korang jangan jeles dan korang patut bersyukur masih mempunyai Ibubapa pasti seronok beraya bersama keluarga tercinta dengan lagu-lagu raya yang disiarkan di radio nampak meriah gituuuu, teringat bila abah kata kenapalah radio ni siarkan lagu raya yang sedih-sedih dah la mak ngan ayah dah takde nasib bek masih ada mak mertua tu pun sorang je. "dalam hati : tak dapat bayangkan kita akan mengalami situasi yang sama satu hari nanti"
terima kasih sudi baca (^_^)

9 comments:

  1. mesti best kan..iftar dgn Sultan..

    p/s ..As-salam, Singgah lepas sahur, ada pasang banner segmen singgah sahur OhBlogger HH tak ? ...saja nak buat sport check sambil blogwalking..kalau tak lg, sila pasangkan manalah tau anda bertuah menang hadiah. - www.nazlee.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada kat bahagian bawah....
      best sanga jumpa sultant....

      Delete
  2. best la..dpt berjumpa dengan Sultan... mesti ramai kat sana

    ReplyDelete
  3. wahh iftar ngan sultan :) next week dah raya.. selamat membuat persiapan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la tapi ramai sangat dpt tengok dari jauh jadilah

      Delete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.