Header Ads

Lelaki

Assalamualaikum 

Sebenarnya, tak tau nak taip apa tapi buka youtube tengok tapi ni macam best jer tak pernah dengar lagu siti nurhaliza bertajuk lelaki kalau korang dengar mesti tiba-tiba sebak di dada sampai nak mengalir air mata, aku yang menaip pun rasa macam nak menangis T_T.

Rentak lagu dia yang bagi aku fefeling sedih atas kehilangan Tuan Guru Nik Aziz, lagi sedih bila tengok ada orang caci dan hina dia, bertambah sedih korang pun akan ikut sedih tak caya kena tengok dulu baru tau, apa perasaan korang bila berada situasi cam tu? tapi allahyarham Tuan Guru Nik Aziz tetap cekal hadapi dugaan dan cabaran atas ujian yang Allah beri.

Walaupun aku tak berapa kenal beliau, tapi jangan cakap yang bukan-bukan jika kita tak betul-betul kenal seseorang. Bila pemergiannya baru kita nak kenang jasanya itu dah terlambat, kalau nak kenal jasa seseorang sepatutnya masa hayatnya hidup baru rasa diri dihargai.


semoga di tempatkan orang yang beriman.

yang aku tau tentang beliau ialah seorang yang merendah diri,dapat menguasai kitab Asmuni ( sebuah kitab nahu yang agak tinggi) beliau juga menulis buku  antaranya ‘Mengapa Saya Tidak Masuk Kristian’ dan beberapa buah buku telah diterbitkan mengandungi siri-siri kuliah dan ceramah serta merupakan keturunan Raja Jembal

Selain itu, gemar bersolat dalam keadaan gelap, gemar Berqiamullail, seorang ahli politik & pemimpin yang hebat, mendalami ilmu agama sejak kecil dan berkahwin pada Usia 34 tahun & dikurniakan 10 Anak. 

No comments

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.