Header Ads

blogger masuk rancangan live | apa kata wanita

Assalamualaikum 

Alhamdulillah, dengan rezki dan peluang yang ada depan mata akhirnya dapat masuk Tv secara live itulah cita-cita aku masa tengok orang dekat kaca Tv. Sekarang ia sudah jadi kenyataan orang pulak tengok aku dekat tv walaupun hanya sekejap sekurang-kurangnya impian aku jadi kenyataan.

Pada sabtu lalu aku dan kelab hai blogger telah di jemput ke rancangan apa kata wanita dalam slot Usahawan Cilik topik ini membuatkan aku lagi semangat nak buat bisnes, dengan ekonomi yang tak menentu kita kena ada pendapatan sampingan untuk membantu diri kita apabila kesempitan kewangan. 

Seawal pukul 9 pagi aku dah sampai ke Angkasapuri untuk melihat rakan kita di interview secara live tentang pengalaman dorang menjadi seorang bisnesmen/women walaupun masih usia yang muda. Rancangan ini mula pada pukul 11 pagi nampak semangat bukan, nak masuk Tv kenalah on time.


Sesi berborak sesama blogger dan bergambar itulah paling penting ^_^

kami hanyalah tetamu jemputan dapat beri sokongan kepada rakan blogger kita sebagai panel pun dah memadai. Semasa berada di studio dapat tengok macam mana dorang kawal camera 1, 2, 3 dan 4 sangat cekap dan tersusun. Datin Zamzarina host rancangan apa kata wanita di Tv 1 nampak berpengalaman dalam mengendalikan "talk show".


Budak sekolah rendah pun pandai cari duit sendiri jadi yang dewasa ni janganlah jadi penganggur walaupun baru habis belajar, korang boleh berjinak-jinak dengan dunia online bisnes. Blog adik Addiena ialah addiena_store nak tau pengalaman addiena boleh baca blog tersebut beliau berusia 11 tahun. Panel seterusnya adik Haffiz Ariffin baru berusia 14 tahun tetapi sudah terlibat dengan perniagaan online cool Hijab dan ketiga pelajar UITM, Nur Aliah Bisnes perfume de'Xandra kepada yang berminat bisnes boleh praktikkan dari sekarang. 




Muka nampak Focus dengar pengalaman usahawan cilik sedang di temuramah. Siapa yang terlepas tonton apa kata wanita korang boleh tengok DI SINI . Akhirnya aku masuk TV, hahaha " gelak tak ingat dunia". Siapa kenal blogger yang berada di Tv itu cuba sebut nak tau berapa ramai yang kenal kami.

11 comments:

  1. Replies
    1. rezki 1 minit kat Tv ada razki dapat la jadi panel jemputan

      Delete
  2. bangga bila tgk ramai blogger masuk mainstream

    ReplyDelete
  3. tumpang seronok ahli BBN masuk tv..termasuk mahamahu.com

    tunggu gilaran saya pulak..entah-entah sehingga kucing bertanduk kot

    Jumpa lagi dan salam singgah dari penulis blog Hero Borneo

    ReplyDelete
  4. Bestnya boleh jadi jemputan kan..sekarang ramai blogger dah dihargai..

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. tahniah, bestnya boleh masuk tv

    ReplyDelete
  7. Bestnya. Emi tak dapat join haritu sebab ke melaka, abang emi konvo :)

    ReplyDelete
  8. Hi, saya sangat menyukai blog anda! ZALORA Malaysia kini sedang mencari blogger yang berbakat, dan saya tertanya adakah anda berminat untuk satu kolaborasi blog bersama kami. Anda boleh hubungi saya di izz.latif@my.zalora.com jika anda berminat dengan tawaran ini dan saya akan berikan segala butiran di sana. Harap dapat balasan emel anda secepat yang mungkin!

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.