Header Ads

Apakah Ciri Hard Disk terbaik?


Ciri-Ciri Hard disk perlukan kekuatan tambahan, sekarang dah masuk tahun 2017, banyak kenangan tahun lalu yang kita tidak mahu lupakannya. Terutamanya kenangan manis. Bila ambil gambar banyak mesti rasa sayang nak padamkan, dan kalau simpan dekat Pc takut kena virus terpaksa format hbis semua kenangan hilang.

Jadi jalan selamat nak simpan gambar atau video simpan dalam hard disk , kebetulan tengah tengok laman web LAZADA nampak satu Hard Disk Drive Portable HDD (Green) designnya memang cantik ia juga perlindungan penyelesaian penyimpanan data mudah alih ADATA HD720 USB 3.0 berkenan sungguh aku tengok hard disk ni.

Bila tengok reka bentuknya ia memenuhi melebihi International Electrotechnical Commission (IEC) standard IP68 dan ia kalis air serta tahan debu. Lepas ni, kalau terkena air takde la risau gambar hilang sebab ada pelindungan kalis air dan kalau hard disk berhabuk sekali pun senang je nak bersihkan debu-debu yang ada.


raya tahun baru cina nak dekat mesti korang nak kunjung rumah rakan cina, ambil gambar sama-sama serta raikannya, jadi kenalah kosongkan gambar dekat phone dari gambar-gambar lama, nak masukkan gambar baru. kalau memori full kan dah susah tak boleh bergambar lagi.

1. ADATA HD720 2TB USB 3.0 Water/Dust/Shockproof IP68 Ruggedized

Ramai yang nak produk yang tahan lasak supaya boleh pakai lama dan jimat duit tak perlu beli tiap bulan produk yang sama. Selain itu, ia mempunyai HD720 yang disahkan untuk memenuhi atau melebihi US DoD MIL-STD-816G 516.

kalau terkena kejutan dah tak perlu risau sebab ia di buat dengan tiga lapisan memberikan perlindungan menyerap kejutan yang mencukupi dari semua sudut. Apa yang menariknya ia juga dapat pengesan amaran kejutan secara automatik ia mula berkelip merah apabila HD720 menghadapi teruk kesan / kejutan.

HD720 menyampaikan ultra yang pantas USB 3.0 prestasi dengan kadar pemindahan data maksimum 5 pada kelajuan gigabits sesaat. Menyimpan, menyalur dan berkongsi data on-the-go adalah mudah dengan HD720. HD720 boleh didapati dengan kapasiti yang berlainan dan dalam tiga warna-warna terang, Hitam, Hijau dan Biru.

2.  IP68 Water and Dust Proof Certified

Hard disk ADATA mempunyai perlindungan daripada air dan habuk, kalau korang seorang yang busy dan takde masa nak menyapu rumah atau kemas tak perlu bimbang habuk melekat dekat Hard Disk sebab ia selamat dari persekitaran yang berdebu. Selain itu, ia juga selamat jika termasuk di dalam air 2 meter / 6.6 kaki laut dalam sehingga 120 minit.

3.  Tough Shock Test Qualified

Dalam HD720 mempunyai 1,8 ia lebih ketat daripada produk lain dalam gred yang telah ditetapkan MIL-STD-810G 516,6, ia juga dapat mengendalikan daripada terjatuh atau terkena kejutan yang teruk, dan kemalangan dengan ADATA HD720 2TB USB 3.0 ia dapat di selamatkan. 

4.  Triple-Layer Protection

Hard disk ini sangat best kalau korang memilikinya kerana mempunyai tiga lapisan daripada HD720 menggabungkan bahan yang sangat elastik untuk memberikan penyerapan kejutan dari semua sudut ia di buat khas untuk kesemua perlindungan tersebut.
Korang tengok setiap lapisan Hard disk memang menyerap kejutanlah, sebelum ini aku punya hard disk hanya mampu bertahan kejap je lepas tu kena beli lain. Kalau jatuh terus pecah berderai isi perut hard disk aku sedih tengok.

5.  G-Shock Sensor Protection

Ini paling penting iaitu bantu melindungi data, kalau takde bantuan perlindungan data macam sia-sia la ada hard disk, HD720 akan berhenti secara automatik kalau berlaku satu kejutan untuk mencegah data hilang, dan sambung semula kalau kejutan telah reda.

Ia menggunakan cahaya petunjuk warna berkod yang berbeza untuk penghantaran maklumat yang mesra pengguna supaya korang sentiasa tahu apa yang sedang berlaku. 
Cuba tengok cahaya yang berkelip-kelip tu cantikkan, itulah kod penghantaran maklumat kalau korang memiliki ADATA hard disk ini bolehlah tau hard disk tu dah rosak ke belum. 

6.  USB Cable

Kabel USB ni mempunyai sarung pelekat khas, menyediakan pengurusan kabel yang kemas untuk dipadankan dengan reka bentuk keseluruhan yang sangat praktikal perantinya. Kalau korang tengok betul-betul tempat letak kabel USB ADATA hard disk sangat kemas berbanding hard disk yang lain, 

7.  Kapasiti 

Alang-alang nak dapatkan hard disk carilah yang besar ruangnya. HD720 menyediakan kapasiti simpanan yang besar, yang membolehkan menyimpan setiap kenangan indah. Kalau kehabisan ruang untuk menyimpan video dan foto dah tak payah risau lagi sebab HD720 ruangnya besar. 



Korang dah bacakan ciri-ciri Hard disk ni,dah tau kelebihannya memang tak rugi kalau memiliki ADATA HD720 2TB USB 3.0 sangat berbaloi tau. Reka bentuknya pun cantik, nak dapatkan ADATA hard disk ni pergi je laman web LAZADA dalam beberapa minit je boleh beli, cepat dan mudah. 

No comments

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.