Header Ads

Jordan Oral Care Penjagaan Kebersihan Mulut

Jordan Oral Care penjagaan kebersihan mulut, zaman sekarang ramai yang sentiasa menitik beratkan penjagaan mulut dan mereka akan didik anak menjaganya dengan baik. Kebersihan mulut sangat penting kerana ia akan memberi kesan kepada masa hadapan jika tidak di jaga dengan baik.

Pemilihan berus gigi juga sangat penting agar setiapa gigi tidak sama, jadi jika anda salah memilih berus gigi pasti akan ada sisa makanan yang akan tersekat pada celah gigi. Akibatnya, gigi anda akan semakin rosak dan kuman mudah merebak kerana kita sering makan makanan manis. 



APA ITU JORDAN?

Jordan berasal dari Norway dan menggunakan teknologi Scandinavia dan reka bentuk yang berwarna-warni untuk memotivasi memberus dua kali setiap hari. Sempena sambutan ulang tahun ke-180, Jordan ingin mewujudkan lebih banyak kesedaran mengenai jenamanya yang memberi kebersihan mulut yang baik. Jordan adalah pakar penjagaan lisan yang memenangi anugerah sejak 1837. 

BAGAIMANA PEMILIHAN BERUS GIGI YANG BAIK?

Terdapat beberapa jenis berus gigi Jordan, anda boleh pilih berus gigi yang sesuai untuk gigi anda. 
Clean Smile, Classic, Slim dan Target Sensitive.
  • Clean Smile
Jordan Clean Smile menggabungkan kualiti yang baik dengan reka bentuk yang baik. Ia memenangi anugerah Red Dot untuk kecemerlangan reka bentuk pada 2016. menggabungkan fungsi yang baik dengan reka bentuk yang bersih dan mudah. Ia boleh didapati dalam bulu lembut dan sederhana dan dalam pallette kombinasi warna moden. 


  • Classic
Berada di pasaran selama 43 tahun dan masih merupakan jualan terbaik di Asia Pasifik. Ia mempunyai kepala yang lebih besar, bentuk sudu dan pemegang tipis untuk mencapai bahagian belakang dan sukar untuk mencapai gigi. 
  • Slim dan Target Sensitive
Reka bentuk yang lembut untuk membersihkan antara gigi dan sepanjang garis gusi membantu membuang sisa makanan yang tersekat di celah gigi. Rambut bulu yang lembut ini berkesan  dan tidak memberi kesakitan pada gigi dan enamel anda. Jadi bagi mereka yang mempunyai masalah gigi sensitive sesuai memilih berus gigi ini, ia terdapat  4 warna dan 8 reka bentuk untuk dipilih.
  • Shiny White
Berus gigi putih berkilat Jordan mempunyai 2 "sistem pemutihan" 2 langkah yang berkesan untuk mengeluarkan kotoran harian tanpa sebarang bahan kimia berbahaya.

1. Perhiasan WhiteTech ™ mengangkat dan membuang kotoran setiap hari dari pemakanan minuman seperti jus teh, kopi atau buah-buahan.

2. Menggilap pad di bahagian belakang kepala dengan lembut menggilap gigi anda selepas memberus gigi meninggalkannya berkilat dan semulajadi putih. Pilih dari bulu lembut atau sederhana, 5 kombinasi warna yang berbeza


Berus gigi Jordan ada juga khas untuk kanak-kanak , reka bentuknya memang comel. Jika anak anda ada satu tentu diaorang akan gosok gigi selepas makan lagi pun bulu rambut berus gigi tersebut tak kasar dan menyakitkan gusi memang best je bila gosok gigi tanpa ada gusi berdarah.

Jika gusi anda berdarah semasa berus gigi ini bermakna gigi anda sensitive, gusi zira memang kerap berdarah apa bila berus gigi bila tukar berus gigi yang sesuai, alhamdulillah masalah gusi berdarah dapat di atasi. Bila gosok gigi rasa seronok je, korang selesa tak gosok gigi lepas tu rasa gusi berdarah. tak selesa kan? apa tunggu lagi tukar berus gigi anda segera.

Ramai yang mengalami masalah gigi sensitive, ini di sebabkan salah pilih berus gigi. Apabila salah memilih berus gigi, jika anda sental gigi anda macam mana sekali pun gigi anda kurang bersih kerana ada sedikit sisa pada celah gigi di tambah pula gusi berdarah pasti anda tidak perasan jika ada sisa yang tersekat.


  • Clean Between
Ia sangat tipis 0,01mm bulu mencapai jauh ke dalam kawasan yang sukar memberikan anda perasaan yang sangat bersih dan pengalaman memberus lembut baru. Berus yang keras boleh memudaratkan enamel anda dan tidak lebih berkesan untuk mengeluarkan plak. Doktor gigi mengesyorkan bulu lembut untuk pembersihan yang berkesan dan lembut.

Jika anda ingin mendapatkan berus gigi Jordan anda boleh dapatkannya di laman web yang terpilih, jika anda tidak tahu punca masalah gigi,  anda boleh berjumpa doktor gigi dan mendapatkan khidmat nasihat dengan yang pakar.


7 comments:

  1. Wah lepas nih bolehlah bertukar ke berus gigi Jordan

    ReplyDelete
  2. Zumal suka guna berus gigi Jordan ni sebab tak kasar sangat...

    ReplyDelete
  3. hihi bnyak dapat cukup semua jenis kegunaan ade tak payah beli stock baru. suka yang soft.. lembut ja =D

    ReplyDelete
  4. Banyak juga pilihan yang ada.. kalau Rose beli berus gigi, mesti pilih yang extra soft.

    ReplyDelete
  5. Banyaknya collection berus gigi .
    Tahan untuk setahun tu

    ReplyDelete
  6. Berus gigi jordan ni pun salah satu pilihan kami sekeluarga

    ReplyDelete
  7. Nak kena beli berus gigi baru la. Dah lama gak x tukar

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.