Header Ads

Tip Pemilihan Bulu Mata Mengikut Bentuk Mata

Tip Pemilihan Bulu Mata Mengikut Bentuk Mata. Semenjak 2 ke 3 hari ni banyak tip baru yang zira baru tau dan nak share kepada pembaca blog iuzira. Dari dulu memang nak tau sangat macam mana cara memilih bulu mata mengikut bentuk mata kita. Setiap orang bentuk mata tak samakan, ada yang besar ada yang kecik. Ada yang memang semula jadi cantik.

Zira memang suka follow Perunding image iaitu Puan Wawa, macam-macam tip dan image style yang kita boleh tau. Banyak ilmu baru yang boleh belajar bukan sahaja image tip masak pun puan wawa share. Okey, berbalik kepada pemilihan bulu mata palsu anda boleh pilih mengikut bentuk mata agar tak nampak pelik bila pakai.


Macam zira ni jenis mata sepet/ kecil jadi kalau nak cari sesuai pakai bulu mata yang jenis bahagian tengah panjang. Ini yang puan wawa share, agar mata tu nampak lebih besar.




Cuba anda cari sesuai tak dengan mata, kalau tak sesuai memang mata tak selesa dan rasa berat, nak tengok depan pun macam a da yang halang. 



Ini pula sesuai untul mata yang besar, bahagian tepi panjang sikit. Anda boleh tengok kedai kosmetik banyak design untuk bulu mata. Kalau pandai pilih memang cantik pakai, mata pun tak rasa berat. Sebenarnya nak pilih kena ikut jenis mata bukan ikut cantik ke tak design yang ada. 



9 comments:

  1. I rarely wear artificial lashes because i think it's troublesome

    ReplyDelete
  2. wah ada panduan.. menarik..

    ReplyDelete
  3. Tak pernah pakai bulu mata palsu..macam rumit je nak pakai. Hahah.. Dah la jenis suka gosok2 mata..Nanti sedar2 bulu mata dok kat pipi. Hahahhah

    ReplyDelete
  4. Terima kasih atas perkongsian.. Mata sepet cam sy agak susah nak pakai.. Tengok org pakai wow cantiknye

    ReplyDelete
  5. Kalau lia suka yg natural n lightweight

    ReplyDelete
  6. Suka tgk org pakai bulu mata palsu ni. Nampak cantik je mata dia kan

    ReplyDelete
  7. Marsha baru tahu ni ada tips pemilihan bulu mata...main hentam je sebenarnya

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.