Header Ads

pelayaran islamic pertama di dunia

Assalamualaikum 

apa khabar semua, jarang kita dengar melancong sambil berlayar betul tak? biasa dengar melancong naik kapal terbang. Korang nak tau sekarang ada satu pelayaran islamic dan ia sudah semestinya pelayaran  islamic pertama di dunia, Wah bestkan dapat belayar menaiki kapal mewah Star Cruise Libra. Pelayaran ini akan belayar dari penang-Phuket-krabi yang akan berlangsung pada 1-4 februari 2015.

Pelayaran ini amat berbeza kerana aktiviti  yang di adakan sangat bermanfaat untuk semua golongan termasuk kanak-kanak. Walaupun kita sedang berlayar, di situ kita juga boleh menimba ilmu dengan para ilmuan yang akan berkongsi ilmu kepada anda.




Sambil bercuti kita boleh menambah ilmu: 


  1. Ustaz Badlishah - Penceramah bebas
  2. Sheikh AbdelAziz Ghonem - Ahli Majlis fatwa Al-Azhar Tanta/ Ustaz Arab Kelate
  3. Dato hassan Mahmod - Penceramah Bebas
  4. Dato Dr. Haji Fadzilah Kamsah - Pakar Motivasi 
  5. Imam Muda Miril

Bukan sahaja bercuti bersuka ria dan khas untuk orang tertentu, pelayaran ini untuk sesiapa sahaja boleh sertai dengan menaiki pelayaran islamic seperti mereka Yang Ingin Berhijrah ~ Hadiah Kedua Ibu Bapa ~ Hadiah Cabutan Bertuah ~ Hadiah Korporat ~ Hadiah / Ulang Tahun Perkahwinan. Jemput lihat pelayaran sebelum ini, nampak seronokkan belayar dan solat berjemaah bersama-sama sambil menambah ilmu dapat juga pahala berganda. 





Tengok makcik-makcik ni macam seronok je, dah macam nak pergi umrah/haji padahal belayar je. Bila dapat belayar macam ni tentu sukar di lupakan sebab pengalaman macam ni susah nak dapat dekat kapal pelayaran yang lain. 

banyak kita boleh belajar atas kapal ni, contoh macam aku yang tak pernah pelayar atas kapal nak tahu juga arah kiblat dia macam mana? ye la, kapal takkan belayar ke depan jekan mesti ada belok kanan, belok kiri dan kita juga boleh tanya pelbagai soalan semasa di atas kapal mesti korang banyak nak tanya pasal orang bermusafir ni, kekadang kita banyak nak tanya tapi tak tahu nak tanya apabila dah rasa pengalaman tu baru ingat nak tanya betul tak? ni lebih kurang pelayaran memberi banyak persoalan. 

Selain itu, anda boleh lihat pakej yang ada di sini menarik pekej dia, alamak dah ada yang sold out la ruginya kepada mereka yang tempah lambat, Okey jangan sedih masih ada lagi tempat untuk anda belayar di kapal mewah ini. 

Pakej ini  "Berkonsepkan Siapa Cepat Dia Dapat"
  • Harga Pakej adalah bersih termasuk Cukai Pelabuhan & Surcharge
  • Harga Pakej Termasuk Lawatan & Program @ Phuket & Krabi
Wah, murahkan, kepada mereka yang hendak berbulan madu atas kapal inilah masanya untuk anda buat tempahan sekarang, jangan tunggu lagi untuk maklumat lanjut boleh layari:


INTRATAMA TRAVEL CONSULTANT & TOURS (M) SDN BHD
No 2.08, Jalan Prima SG 1,

Prima Sri Gombak,
68100 Batu Caves,
Selangor Darul Ehsan
Email : info@pelayaranislamik.com

Tel : +603-6185 0010
Fax : +603-61899010


Tel : +603 6185 0010
Fax : +603 6189 9010


Tarikh  1-4 Februari 2015 ingat tu
Tag : starcruise, travel

4 comments:

  1. Percutian yg bukan sahaja suka2 tapi ia penuh pengisian dan pengajaran kepada semua org tentang kita kena mensyukuri apa yg kita ada sekarang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, percutian ini penuh makna sambil makan angin dapat menambah ilmu bersama para ilmuan

      Delete
  2. Tengok happy jer makcik2 dan pakcik2 yg join evenet ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe, rasa macam nak join sama je ngan makcik & pakcit tu

      Delete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.