Header Ads

Kongsi resepi di Letsmasak boleh buat duit

Assalamualaikum 

Semenjak mengetahui laman web LetsMasak, aku banyak mengintai resepi yang ada dekat situ sebab ia mudah nak cari resepinya macam-macam ada "gaya cam iklan astro" Beverages, Bread and Pastry,  Cakes,  Chicken,  Confinement,  Desserts, Eggs, Fish and Seafood, Healthy eating, Pasta & Noodles, Rice, Sambal, Soup and Stew tengok tu banyakkan resepi bukan itu saja sebenarnya ada banyak lagi kalau nak tengok dan cuba satu-satu resepinya sebulan belum tentu habis tau.


Laman web LetsMasak ni baru diwujudkan jadi buat masa sekarang ni tak ramai yang tahu mengenainya.

" Di LetsMasak, bukan sahaja berkongsi resepi malah boleh mengumpul point dan menebus tunai jika anda seorang penyumbang resepi yang aktif dan bermurah hati untuk kongsi resepi"

Cara-cara daftar di LetsMasak ialah :-
  1. daftar di SINI
  2. Edit profile
  3. Upload avatar, cover photo and description


4. Selain itu, korang boleh backlink dengan meletakkan link blog, facebook url, twitter, instagram dan submit


Okey, itu baru siap profile LetsMasak, seterusnya untuk menjadi pemenang LetsMasak review contest ini korang tengok dekat progress di bahagian dashboard itu untuk melayakkan korang jadi pemenang contest ini.
kalau korang dah buat profile yang aku tunjuk tadi itu, dah ada ciri-ciri nak jadi pemenang.

step seterusnya, korang nampak progress ada Post comment on recipe 10% itu maknanya korang kena singgah, jengok atau intai resepi orang lain dan komen dekat situ bukan itu sahaja korang juga kena klik mana-mana resepi yang berkenan dihati untuk dapatkan 10%.

20% itu, korang amik resepi yang dah dikongsi dan buat balik serta post di LetsMasak  untuk menunjukkan korang telah mencuba resepi yang ada dekat situ. 

Untuk dapatkan 30% nilai yang paling tinggi korang kena kongsi dengan orang lain apa-apa resepi yang k

Contoh :-

write resepi, korang tulis resepi yang korang suka masak lepas itu submit untuk dapatkan 30% dan ini bermakna korang punya progress akan meningkan kepada 100%.

Reward program
Maaf la ye, reward ciput lagi perlu update lebih banyak resepi dan recook.


Dah tengok, Info point dekat ataskan, macam mana menarik tak? 100 ML point = RM1.00. bayangkan kalau korang submit resepi banyak-banyak boleh berganda duit korang suri rumah pun boleh buat duit dengan kongsi resepi jer. 

Mungkin lepas tengok point korang baru rasa nak daftarkan jadi cepat-cepat daftar di LetsMasak dan kumpul point untuk tambah pendapatan.

Testimoni 

Ni antara pengguna yang telah berjaya tebus point kepada tunai, cuba tengok tu banyakkan nilainya RM1++

Mereka yang mempunyai blog dan telah daftar boleh menang iPhone 6 Plus 64gb dan juga wang tunai mengikut syarat-syarat tertentu.



Bila tengok iphone terasa ia macam milik aku pula, ophss terperasan

Tempat pertama: iPhone 6 Plus 64Gb
Tempat kedua: Wang tunai RM500
Tempat ketiga: Wang tunai RM400
Tempat keempat: Wang tunai RM300
Tempat kelima: Wang tunai RM200

Senangkan, tambah pendapatan dengan LetsMasak.
  • Submit a resepi
  • Recook a resepi
  • Someone recooks your resepi
  • submit a tip
  • invite member to register
itu je untuk dapat point dan tukar kepada tunai, selesai. Contest ini dianjurkan oleh LetsMasak.com  dan disokong bersama Kelab Komuniti Hai Blogger!  

No comments

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.