Header Ads

Melabur melalui banglo, di Malaysia

Assalamualaikum

Selain cita-cita, pernah tak masa sekolah cikgu korang tanya rumah idaman apa yang nak duduk bila besar nanti? Mesti ramai yang teringin nak duduk rumah besar dan cantik siap ada kolam renang lagi betul tak? tapi zaman yang semakin mencabar ni rumah kecil pun susah nak dapat apatah lagi besar buat masa sekarang hanya mampu sewe rumah ja.

Bila korang dapat memiliki rumah idaman cara untuk dapatkan pelaburan itu semula perlu ada cara tersendiri. Di barat kebiasaanya, banglo dorang bukan satu tingkat sahaja , banglo Asia Tenggara sebenarnya terpisah sifat-sifat yang mempunyai lebih daripada satu tingkat. Rumah macam ni sesuai kalau nak buat pelaburan sebab mereka boleh sewakan kepada keluarga, pasangan atau individu sebagai rumah sementara. Bijak tak dorang cari duit untuk dapatkan pelaburan semula? selain itu, boleh disewakan kepada pelancong yang datang ke Malaysia lebih ramai penyewa lebih banyak keuntungan yang boleh dapat.

Tambahan pula, apabila banglo tidak disewakan, korang boleh ambil kesempatan daripada harta peribadi sendiri di tanah eksotik bercuti di Malaysia. Dengan cara ini, bukan sahaja mendapat pulangan pelaburan, tetapi juga dapat menikmati sebahagian daripada indah pemandangan, bunyi dan pengalaman yang hanya Malaysia. Tempat yang menarik serta unik adalah salah satu tarikan pelancong ke Malaysia, memiliki rumah yang cantik bukanlah salah satu yang sia-sia malah salah satu pelaburan yang menguntungkan jika kita pandai melabur.

Pelaburan hartanah di Malaysia2016 adalah tahun untuk melabur, kenapa aku cakap macam ni, kerana tahun sebelumnya pasaran telah mula turun jadi inilah masa untuk menghasilhan pulangan yang baik. Selain itu, banyak turun naik harga untuk mendapat tindak balas kelembapan ekonomi China, yang juga bersedia untuk pulih tidak lama lagi,dan perlu meningkatkan pasaran hartanah sekali lagi dan mengembangkan nilai-nilai hartanah dalam Malaysia. Kalau korang nak melabur di Malaysia, yang penting adalah mengetahui kawasan-kawasan yang sesuai untuk melabur dan ideal. Jika kawasan tu tak sesuai korang tak boleh mengharap untuk dapat pulangan yang lumayan sebaliknya perlu cari tembat yang baik untuk melabur.

Melaka: tempat yang cantik, bandar sejarah yang kaya di mana penduduk berbangga dengan budaya mereka di Malaysia. Oleh kerana itu, bandar ini telah menerima pakai moto "Melawat Melaka Bererti Melawat Malaysia", yang menarik perhatian ramai daripada pelancong asing gemar melihat budaya Malaysia yang unik dan menarik.

Pulau Pinang: The mendedahkan baru-baru ini rancangan untuk membangunkan NCER, atau Wilayah Ekonomi Koridor Utara, adalah berita baik untuk penduduk di Pulau Pinang, serta mana-mana pelabur yang berminat untuk membeli hartanah di kawasan ini.

Kuala Lumpur: Mungkin tempat yang paling terkenal, Kuala Lumpur merupakan pusat kewangan Malaysia dan rumah kepada sebuah bandar yang berkembang maju. Jika tak mampu untuk melabur dalam bidang ini,korang boleh mengharapkan pulangan yang baik kerana kawasan seperti ini sentiasa mendapat permintaan tinggi dan sentiasa menghargai nilai.

Selangor: Sebagai negeri paling kaya di Malaysia, dari segi KDNK, Selangor adalah lokasi utama untuk pelaburan disebabkan oleh perkembangan yang berterusan berlaku di dalam dan sekitar kawasan itu. Pada asalnya diisytiharkan sebagai negeri maju yang pertama di Malaysia pada tahun 2005, Selangor telah berkembang dan dibangunkan sejak itu, dan kini rumah kepada banyak individu terkaya di negara ini.

Perak: Sebelum ini kawasannya yang agak mundur, telah menarik banyak perhatian daripada pelabur asing, kerana terdapat banyak ruang dan landskap yang subur. Ini, seterusnya, telah mencetuskan beberapa perkembangan mewah di dalam dan sekitar kawasan itu, yang pasti akan meningkatkan nilai hartanah setempat dan menjadikannya sebagai destinasi pelancongan yang agak popular.

• Langkawi: Ini kelompok 99 buah pulau yang indah telah menjadi destinasi pelancongan jauh popular sejak beberapa tahun ini. Biasanya Tanah Rizab Melayu, dibukakan kepada orang ramai, dan pelabur sering menjadi merebutan, kawasan di langkawi yang indah menjadikan kawasan yang berguna untuk pelabur kerana landskap yang cantik dan menarik.  

Mulai sekarang korang kena pasang niat untuk melabur suparah lebih cerah masa hadapan dan kita tak tahu apa yang akan terjadi nanti. Kawan aku kata nak berbisnes kena berani mati kalau nak berjaya ia lebih kurang dengan melabur nakkan keuntungan masa hadapan berani melabur. Melabur dalam hartanah sentiasa ada pulangan , pasaran yang menarik dengan perkembangan meningkatkan nilai hartanah sekitarnya, jika kita berusaha tidak mustahil untuk dapat sebuah banglo mewah di Malaysia. Sebenarnya tak ramai tahu sebuah rumah banglo boleh buat pelaburan yang menguntungkan. jadi korang kena tanam hasrat untuk memiliki sekurang-kurangnya sebuah banglo di tanah air sendiri. 

4 comments:

  1. Terima kasih atas perkongsian ateh. Acik pun tengah fikir pasal rumah2 ni juga. Kalau boleh nak rumah banglo. aummm

    ReplyDelete
  2. muja harap, bila dah kerja, muja akan dapat disiplinkan diri, then boleh beli rumah sebelum umo 30. amiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin, bila usaha akan dapat manfaatnya

      Delete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.