Header Ads

Pau Kukus Semakin Menjadi Trend

Pau Kukus Semakin Trend, Dulu yang kita tau adalah pau berwarna putih berinti kepala atau kacang sekarang terdapat banyak jenis pau yang kita dapat lihat untuk menarik orang agar beli dan mencuba. Orang sekarang semakin kretif dengan mereka pelbagai bentuk pau.

Masa kini pau cendawan semakin menjadi trend, isi cendawan membuatkan kita ingin mencuba pau tersebut. Bukan itu saja rekaan cendawan juga seperti ia adalah cendawan sebenar kerana bentuk rekahan cendawan tersebut terdapat coklat kehitaman. Zira pernah rasa pau cendawan, pau tersebut memang lembut dan mudah di kunyah.


Selain pau cendawan, pau ayam juga menjadi trend bentuk ayam juga berwarna coklat seperti ayam panggang walaupun hakikatnya pau tersebut di kukus. memang kretif orang sekarang nak tarik pelanggan beli, kadang kita sebenarnya tertarik bentuk pau kerana rasa pau adalah sama. Bukan senang nak buat pelbagai bentuk pau sebab untuk membuat rasanya lembut pau tersebut mesti cukup bahan.

Jika ada yang kurang, pau akan rasa lain dan tidak lembut. Anda boleh lihat di bawah pelbagai bentuk pau tak kita tidak pernah lihat atau mungkin sukar kita dapat. Mungkin selepas lihat pau tersebut anda ada idea lain untuk reka bentuk pau yang lain.  Kredit Nor Nadhirah



5 comments:

  1. wow... mcm2 jenis pau ada.. nak makn pun treagak2 cantik sgt... hehe

    ReplyDelete
  2. wow... pau ke tu.. macam patung pun ada.. haha

    ReplyDelete
  3. Comel2 la bentuk pau ni..mesti kreatif orang nya..ni kalau akak yang buat entah jadi rupa apa la..hahahha

    ReplyDelete
  4. Wow, kreatifnya. Pestime tengok ni. Menarik untuk dicuba gituu..

    ReplyDelete
  5. Kretif betul orang yang buat pau beraneka design ni kan. Kesabaran tu dah semestinya. Nak makan sekejap je. Nak membuat tu mesti makan masa.

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.