Header Ads

Ikan Sardin Dalam Tin Ada Cacing?

Ikan Sardin Dalam Tin Ada Cacing? Ramai yang rasa geli tak takut nak makan ikan sardin lepas ni bila tau ikan sardin dalam tin ada cacing.  Gelikan ada benda gerak-gerak.


Ada berita pasal ikan sardin ni pun tak tengok takut tiba-tiba muntah cukuplah bayangkan je. Keluarga zira dah la kadang masak ikan sardin  sedap tau makan ikan sardin dengan pucuk ubi. Walaupun tak lalu makan tapi ada lauk ni pun dah cukup.

Sumber Mahadi Mohamed Arifin 

Lepas ni nak masak ikan sardin fikir dua ke tiga kali juga, kadang zira buat sarapan pakai ikan sardin dan makan dengan roti sedap tau kemudian tambah cili dan asam jawa. Perhh, tak tau la nak cakap lepas ni sedap ke tidak bila dah viral pasal sardin ada cacing.

Untuk kesihatan dan buat sementara anda elakkan sardin yang sudah di beritahu jenamanya supaya tak sakit perut. Bukan tak boleh makan langsung, cuma kita juga perlu berwaspada supaya perkara tak di ingin berlaku.

Sumber Google 

Masa bulan puasa hari tu ada juga sahur sardin. Mana taknya bosan tau asik makan ayam je sekali sekala makan sardin selera tapi kalau jenama yang pernah guna dan tau mesti tak selera makan.

Tentu ramai yang akan hilang kepercayaan nak beli sardin dalam tin. Sebenarnaya mak zira pernah buat laksa pakai sardin dalam tin rasanya pun sama. Kenapa buat laksa pakai sardin tin?

Sumber Google 

Okey, sebabnya mudah dan tak perlu buang tulang bagai kadang ada orang tercekik sebab termakan tulang ikan. Lepas ni nak makan laksa kena buat macam sebelum ni, rebus ikan sardin.

Ada sesiapa boleh cadangkan tak ikan sardin dalam tin yang selamat di makan? Zira baru nak belajar buat laksa ikan Sardin dalam tin terus terbantut nasib tak Kentut, haha. Yang tau selamat di makan ikan sardin "Ayam Brand"

5 comments:

  1. Jarang mkn sardin..dah berbulan2 lama jgk..dulu2 beli sardin tak ingat jenama apa.. Nampak murah je beli..tp sejak2 kes mcm tu.. Kena beli ayam brand je la nanti.. Atau masak sendiri.. Ada resepi org share sardin homemade

    ReplyDelete
  2. Dulu ade sekali makan sardin king cup ni. Sekali je lepas tu cari ikan sardin cap ayam brand takpun pertima.. Yang lain tak pernah makan. Tak sangka pulak ada cacing

    ReplyDelete
  3. King cup tu pernah makan..huhu..tapi takselalu. Kerap beli sardin ayam brand tu..makan sardin time duit kering je..hehehe

    ReplyDelete
  4. adoi.. kembang tekak bila terbayang kalau ada cacing dalam sardin.. TB baru je makan sardin baru2 ni. siap telek2 belek2 ikan dan kuah sardin tu sampai juling mata .. semata2 risau ada cacing

    ReplyDelete
  5. Akak mmg kurang gemar makan sardin tapi kalau sesekali tekak teringin mmg akan cari ayam brand. Jenama lain kurang kena dengan selera akak. Hihi

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.