Header Ads

pengalaman abang mat

Assalamualaikum


Abang Mat baru kuar penjara ( nama samaran ) pastu zira tanya dekat abang mat kenapa masuk penjara?? katanya ada orang kacau akak ( isteri abang mat ), zira memang tau Abang Mat masuk penjara tapi tak tau sebab apa? ni baru tau, nak panggil nama  isteri abang mat apa ye? panggil kak mina (nama samaran). Abang mat penah tegur kawan dia sebab kacau jiran abang mat. 

Kawan abang mat nak jumpa kak mina katanya ada masalah, tapi kak mina takde syak apa-apa sebab orang tu kak mina kenal. Masa dorang jumpa tu tittttttttt abang mat dapat panggilan dari kak mina, pastu abang mat hentam kawan dia. Abang mat kata mungkin kes balas dendam tak puas hati sebab teguran abang mat dulu. Jadi kak mina jadi mangsa (cubaan merogol) katanya Abang mat cuba pertahankan maruah kak mina sebab tu Abang mat hentam orang tu. 

Sepatutnya, abang mat lapor dekat polis terus, bukan hentam orang tu abang mat dah silap dan pihak hospital yang lapor dekat polis. Abang mat cerita pengalaman dia dekat penjara. katanya masa dekat penjara makan dan minum tak ikut time sampai terpaksa minum air paip. makanan pulak kadang malam baru dorang bagi makan. Abang mat ni dia merokok, em.... orang yang merokok susah nak benti, betul ke?? zira pun tak tau.

Abang mat kata, dia terpaksa ambik kertas pastu gulung, bakar dan buat macam rokok.... cam tu skali susahnya nak benti merokok, katanya sampai pening. Peritnya hidup dekat penjara.... disebabkan tak tahan duduk dekat penjara, abang mat upah peguam dan bayar denda rm1000++ daripada kena sebat selama 7 hari baik bayar denda katanya.  

http://www.nuffnangx.com/user/nLMR22B

4 comments:

  1. ermm syukur la abang mat dah keluar dari penjara..

    ReplyDelete
  2. abg mat yang cuba pertahankan kak mina, tapi dipenjarakan. berbaloinya effort, even kene penjara. hope abang mat dilindungi Allah lepas buat kebaikan untuk orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah, sume dah selesai

      Delete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.