Header Ads

Rahsia Kecantikan Wanita Alaf Baru : iuzira.com

Assalamualaikum 

Cantik dan menawan itu adalah perkara yang tidak asing lagi bagi setiap wanita, kecantikan sebenar adalah kecantikan semulajadi tanpa makeup, walaupun anda tidak pakai makeup orang akan mengatakan anda cantik. Istilahnya kecantikan semulajadi ialah anugerah dari Allah yang tidak ternilai harganya sebagai hamba kita harus menjaganya dengan cara membersihkan diri atau perkara mudah ialah mandi.


Setiap kulit adalah kunci kecantikan, walaupun kulit itu tidak putih atau kulit berwarna coklat ia tetap cantik setiap kulit bergantung cara kita menjaganya, jika kita jarang membasuh kulit maka banyaklah daki dan habuk yang akan melekat pada badan kita. Faktor cuaca juga adalah salah satu perkara yang kita kena amik tahu kerana ia memberi kesan pada kulit jika tidak dijaga dengan betul ia juga boleh menyebabkan kulit gatal, jerawat, resdung dan masalah jeragat. 



Kecomelan seseorang sejak kecil akan nampak cantik sehingga dewasa tidak kira warna kulit kerana pada pandangan kaum adam, wanita itu cantik dan menawan. 
Tanpa kita sedari wanita yang sibuk bekerja dengan rutin harian tangan mereka akan berasa kasar terutama di bahagian atas tangan yang lebih tipis sekaligus sering terpapar sinar matahari. Anda harus tahu jenis kulit anda untuk memudahkan membeli produk yang sesuai untuk kulit anda. Mencari produk yang sesuai adakan cara penyelesaian masalah kulit jika anda tidak mengetahui apa jenis kulit anda, sebaiknya anda harus berjumpa doktor pakar kulit untuk menyelesaikan masalah kulit anda.
Tip penjagaan kulit
1- minum teh hijau kerana ia  antioksidan yang baik  ia bebas daripada jerawat
2- gunakan penyegar pada wajah anda, penyegar dapat menanggalkan sel kulit mati dan               menghilangkan sisa-sisa  pencuci muka sekiranya tidak dibilas dengan sempurna. Selain itu, ia dapat mengelakkan kulit daripada kering.
3- Guna pelembap, kita biasa dengar tapi tidak ramai yang pakai pelembap. Pelembap wajah         juga diperlukan oleh kulit untuk mempertahankan stuktur dan fungsi kulit. pelembab juga membentuk lemak pada permukaan kulit sehingga kulit menjadi halus, lentur, ia juga mengelakkan daripada kulit kering. 
4- Rahsia wajah berseri urutan pada kulit muka ia dapat menggalakkan pengaliran darah, oksigen dan menambahkan keelastikan wajah.

Teringin nak pergi SPA tapi masih confius tempat mana yang selesa untuk memanjakan diri? anjungjelita tempat yang sesuai kerana ia khusus untuk wanita. Tempat merehatkan diri dan hilangkan tekanan selepas bekerja. Diihamkan oleh visual tradisional dan moden, Anjung Jelita Beauty Centre Spa & spa adalah konsep moden kontemporari suasana memainkan peranan utama dalam membuat anda berasa selesa dengan keadaan di SPA  serta bau minyak wangi dan bunyi air yang sangat menenangkan.

 ANJUNGJELITA mempunyai moto iaitu 3R Relax, Revive dan Rejuvenate.


Relax

 ANJUNGJELITA mengamalkan bau aromaterapi, bunyi air dan muzik yag menenangkan ia memberi ketenangan kepada pelanggan yang sedangkan dimanjakan meraka juga boleh menghayai muzik yang dimainkan di SPA. Bilik yang luas adalah tempat yang selesa untuk pelanggan datang ke SPA tersebut.

 Revive

Wanita yang sentiasa sibuk serta rajin bekerja tiada masa menjaga kulit badan. ANJUNGJELITA sedia membantu wanita-wanita yang mempunyai masalah kulit, kulit kusam dan badan tidak bermaya dapat memberi kesegaran pada kulit selepas rawatan SPA. 

Rejuvenate

ANJUNGJELITA juga berusaha untuk memulihkan tenaga ke dalam penampilan anda dengan 100% organik  serta produk juga bebas bahan kimiaANJUNGJELITA hanya menggunakan kedua-dua produk semulajadi dan selamat untuk kesihatan yang berpanjangan badan anda.

KEBAIKAN RAWATAN SPA DAN KHASIATNYA. 

Spa berupaya menyembuhkan penyakit dalaman, menyegarkan tubuh badan selain memberi tenaga dan oksigen serta menegangkan otot, menghaluskan kulit, meningkatkan daya tahan tubuh dalam melawan penyakit, meningkatkan proses metabolisme tubuh, mengurangkan ketegangan dan menenangkan fikiran.


Untuk perawatan tubuh, mandi memegang perananan yang penting. Siapa sangka mandi menyimpan banyak khasiat. Agar memberi khasiat, mandi harus dilakukan dengan sempurna. Bila dilakukan secara teratur, akan membantu melancarkan perjalanan darah, tubuh pun menjadi segar bugar dan bercahaya.

Menurut seorang pakar perawatan tubuh, mandi dengan air panas atau dengan air sejuk akan memberikan kesan yang amat berbeza. Air panas akan membuatkan rileks, maka air sejuk jestru membangkitkan semangat. Ertinya, di pagi hari, sebelum memulakan kegiatan sepanjang hari, lebih disarankan untuk mandi dengan air sejuk. Sedangkan mandi air panas lebih tepat dilakukan untuk mandi siang atau malam hari menjelang istirahat.


pengelupasan yang diteruskan dengan mandi lulur, meluluri tubuh dengan ramuan penyihat kulit. Selain mandi lulur, ada juga mandi susu yang berguna untuk membersihkan tubuh dan membuat kulit menjadi halus lembut. 

Mandi susu biasanya menggunakan susu haiwan seperti lembu atau kambing. Jenis lain adalah mandi lumpur yang menggunakan rempah-rempah yang dihaluskan sehingga berwarna hitam. Ada juga spa atau salon yang menawarkan mandi lumpur sungguhan (vulkanik) yang sudah diolah dan diuji efek kesihatannya kebaikan dan rawatan spa dari artikal ini .


ANTARA RAWATAN YANG DISEDIAKAN











Wanita Alaf Baru kini tidak perlu risau jika tiada masa untuk menjaga kulit kerana mereka boleh memanjakan diri di SPA yang semakin popular pada masa kini dan ia menjadi kemestian bagi wanita untuk merehatkan diri di SPA selepas penat bekerja. Bagi yang berminat boleh buat temujanji untuk berada di SPA sambil menikmati muzik yang indah. 


 Telephone: +6 03 – 8736 4412
Alamat : 115-1A & 1B, Jalan TKS 1, Taman Kajang Sentral, 43000 Kajang, Selangor View on Map
Twitter : @AnjungJelita
anjuran :  denaihati

No comments

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.