Header Ads

Kontes Panduan Blogger - Jawab 3 Soalan dan Menang!

Assalamualaikum
Nuffnang Ads

Kepada rakan blogger yang berminat untuk sertai kontes ini anda sangat dialu-alukan klik SINI untuk join. Sebelum anda join kontes ini anda perlu daftar sebagai peserta kontes dengan mengisi borang berikut - http://goo.gl/I1rlD dan like fanpage blog ini di SINI soalan-soalan tersebut akan diterbitkan terlebih dahulu di fanpage blog ini, borang jawapan boleh isi di SINI.




 Copy dan Paste Kod HTML Berikut Dalam Entri Jawapan Anda

         



Soalan 1: Apakah yang dimaksudkan dengan Google Pagerank (PR)? Berikan pendapat anda mengapa ia penting untuk blog anda.
Google Pagerank (PR) ialah kontes yang popular dan sangat penting bagi meningkatkan trafik. Cara ini orang ramai akan mengenali kita melalui engine carian yang popular. Google Pagerank  membantu membina asas untuk kejayaan bagi seseorang yang baru belajar berbisnes cara ini untuk memperluaskan bisnes anda dan belajar dengan orang yang lebih berpengalaman dalam bisnes online.

PageRank adalah satu konsep untuk meningkatkan hasil carian yang mudah kerana ia popular. Carian Google Pagerank ini seperti button like jika seseorang like, orang lain juga turut like dan ia akan terus berkembang dari situ Google Pagerank dikenali orang ramai.


Soalan 2: Seo atau search Engine Optimization ialah satu cara untuk blog menerima trafik organik. Berikan satu (1) tip asas yang anda tahu untuk sesebuah entri tepati carian SEO ini?
Tip asas yang saya tahu untuk sesebuah entri perlu sentiasa peka dengan perubahan trafik ke blog trafik sentiasa berubah-ubah mengikut isu semasa. Trafik melalui laman sosial dan isu semasa menjadi pilihan kerana sifat prihatin masyarakat malaysia dengan isu terkini yang menjadikan Malaysia negara yang aman dan makmur, untuk mendapatkan trafik yang tinggi melalui carian SEO setiap blogger harus sentiasa update entri terbaru mengikut isu-isu terkini atau pengalaman terbaru masing-masing .



Soalan 3: Adakah anda fikir penampilan blog penting untuk penarik pengunjung menjadi pembaca setia? Berikan pendapat anda penampilan bagaimana yang sesuai untuk tujuan yang dikatakan?
Kepentingan penampilan blog penting kerana, penulisan juga salah satu cara agar pengunjung membaca dengan lebih santai. Selain itu, terbitkan entri yang punyai minat yang sama seperti hobi menangkap gambar atau melancong ke luar negara. Jika pengunjung mempunyai hobi yang sama pasti mereka akan berkongsi cerita mengikut pengalaman masing-masing. 

Header yang cantik dan kreative juga akan turut membuat pengunjung singgah ke blog kita kerana header adalah paling atas di blog kita yang akan menarik perhatian pembaca, Sidebar yang kemas juga memudahkan pengunjung berkunjung ke blog kita secara tidak langsung, pengunjung tersebut menjadi pembaca setia blog kita.

Nuffnang Ads 

Payah jugak soalannya, ni je la yang saya tau jawab kalau salah harap minta maaf.... 
terima kasih sudi baca (^_^)

7 comments:

  1. Mohon hantar dalam borang jawapan yang telah disediakan di sini: https://docs.google.com/forms/d/1TVQ-QDKUcYxg2inh5HuC7XtJZAD5-NPmlgn-YLYQCgA/viewform

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum hazirah...selamat bersegmen n berjaya yer...

    ReplyDelete
  3. Menarik dan Selamat maju jaya.

    ReplyDelete
  4. Selamat berkontes :) Semoga anda berjaya!

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.