Header Ads

Kembara Kemboja

Assalamualaikum

Sebuah syarikat pelancongan dari Kemboja iaitu Cambodia Muslim Holiday & Travel  telah memberi satu senyuman kepada para blogger di Malaysia. Walaupun satu contest ia memberi makna yang besar kepada kami, perkhidmatan pelancongan dan pengangkutan ke Kemboja dengan ciri-ciri islamik menarik perharian saya untuk melawat Kemboja.


Jika anda ingin melawat negara Islamik Kemboja adalah tempat yang sesuai bagi mereka yang sayang pada islam dan tidak akan melepaskan peluang untuk melawat Kemboja. Ia adalah tempat yang unik untuk melancong sebelum itu kita kena tahu bagaimana keselamatan tempat disana? sama ada ia dalam peperangan atau aman damai. Jika negara tersebut sedang berperang anda harus elakkan untuk melancong ke sana bagi mengelakkan perkara tidak di ingini berlaku dan jika negara tersebut aman tenteram anda boleh melancong ke sana dan mencari pengalaman baru berada di negara tersebut.

Sebelum memulakan pengembaraan anda harus pastikan barang-barang anda cukup persediaan melancong ke luar negara adalah penting. Servey perbelanjaan pelancongan yang murah adalah salah satu perkara yang kita patut kita cari kerana jika kita tahu ada pekej yang murah mengapa perlu ambil yang mahal? perbelanjaan yang rendah dan berpatutan membolehkan kita jimat wang perbelanjaan harian di samping menyimpan wang yang lebih sebagai kegunaan masa hadapan.

Kita harus mencari syarikat yang boleh dipercayai seperti melihat ramai testimoni yang telah menggunakan perkhidmatannya dan lihat apa kelebihan syarikat tersebut. Jika ramai yang memberi komen positif anda boleh menggunakan perkhidmatan tersebut jika tidak anda harus mencari syarikat lain bagi mengelakkan di tipu. 

Kembara Kemboja diuruskan sendiri oleh Ustaz Yahya Al-hafiz. Syarikat / Perkhidmatan ini dibuka khusus kepada mereka yang berbangsa Melayu iaitu dari Malaysia,Indonesia,Singapore dan Brunei.Ini kerana staff-staff mereka lebih fasih berbahasa melayu dan  mereka lebih selesa jika berinteraksi dengan bahasa melayu.Jadi mudah bagi aku untuk berurusan di Kemboja nanti.

Antara tempat menarik di  Cambodia Muslim ialah :

Siem Reap, Kemboja


Di Siem Reap pengangkutan utan ialah motosikal, ia lebih menjimatkan minyak. Ada beberapa kedai halal di Siem Reap. Salah satu daripadanya adalah D’ Wau yang memang dah popular di sini. Siem Reap adalah sebuah bandar pelancongan dan pertanian. Bandar ini adalah pintu masuk ke Angkor Wat. 

Angkor Wat

Angkor Wat ni sebenarnya adalah kuil lama, pernah menjadi kuil Hindu tapi telah diconvertkan kepada kuil Buddha. Angkor Wat dikelilingi oleh sebuah tasik buatan manusia. Jalan utama untuk masuk ke kawasan kuil adalah sepanjang setengah kilometer. Nak masuk Angkor Wat kena bayar dan paling best gambar muka kita ada pada tiket tersebut.

Tasik Tonle Sap
Tasik Tonle Sap ia sangat besar lebih kurang 150km persegi dan menjadi sumber rezeki kepada nelayan sungai, dari artikal ini dan ini.

kenapa mesti pilih Cambodia Muslim Holiday & Travel?
Cambodia Muslim Holiday & Travel menyediakan pekej-pekej yang menarik dengan harga murah dan berpatutan. ia juga 100% dimiliki oleh saudara Islam kita di Kemboja Ustaz Yahya Al-Hafiz serta dikenali dan dipercayai di Kemboja serta Vietnam.

Contest Kembara Kemboja dianjurkan oleh Blog.Azri Johan dan ditaja oleh Syarikat Cambodia Muslim Holiday & Travel. Hadiah lumayan bernilai RM 2000bakal menjadi milik para pemenang. Anda dijemput untuk menyertai contest mudah ini.

3 comments:

  1. dapat juga blogwalking sini lagi :)
    maaf ganggu :)
    jom ke blog syira and join Giveaway 2014 by Syira Lokman ^_^

    HADIAH HEBAT !
    Bloglist, Tudung, Topup, Lukisan, Keychain dan percuma Domain dot com
    Hadiah Misteri untuk TOP REFERRAL juga! :) tq

    ReplyDelete
  2. tu la kalau ad rezki tingin nak ke sana

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.