Header Ads

Menangi Percutian Ke Luar Negara Bersama Traveloka Fly & Win CNY Contest

Menangi percutian ke luar negara bersama Traveloka Fly & Win CNY Contest, Semua orang mesti ada impian nak bercuti ke luar Negara tak kiralah sama ada mereka miskin atau kaya. Impian tetap ada, tapi jika anda ingin ia menjadi reality bukan sesuatu yang mudah kerana kos terlalu mahal. Bila kita lihat suasana, budaya dan terutamanya makanan rasa nak pergi bercuti jugakan.

sumber google, South Korea

Tidak kiralah sama ada bersama rakan atau keluarga, percutian adalah sesuatu yang indah dan ia akan sentiasa menjadi kenangan manis. Selain itu, dapat juga menghilangkan stress selepas penat bekerja. Jika anda ingin mencari tempat percutian yang best dan murah kosnya kenalah survey dari awal supaya tak over budget dan jika ada duit lebih boleh buat shopping. Kan seronok boleh shopping lebih sebab bijak mencari tempat destinasi murah.

Cara bijak untuk tau tempat murah ialah buat perancangan awal untuk bercuti supaya boleh simpan duit untuk melancong. Sebelum anda pergi melancong, kena tengok cuaca dulu sesuai tak pakaian yang nak di bawa baru seronok berjalan. Contoh anda pergi Korea, kebetulan cuaca dekat sana sejuk tahap susah nak gerak rasa nak tidur je dekat hotel dengan tilam empuk udara pun nyaman, seronok guling-guling dekat katil, anda pula tak bawa baju sejuk, dah jadi satu masalah kena shopping pakai baju lapis-lapis untuk elak sejuk.



Kalau tak ada persediaan benda yang nak di beli pun tak jadi sebab kena beli benda lain. Bila dah tau keadaan tempat yang kita nak melancong, kita boleh survey harga hotel di sana. Caranya mudah je, anda boleh tempah di Traveloka sama ada hotel atau pun tiket penerbangan. Memang mudah nak survey harga dekat Traveloka harga pun berpatutan tak terlalu mahal.

Tentu ramai yang akan bercuti pada tahun baru cina nanti dan zira yakin anda pasti akan melihat laman web Traveloka sebagai tempat tempahan hotel manupun tiket agar perjalanan mudah dan tidak perlu buat tempahan melalui offline yang terlalu sesak dengan orang ramai.


Kebanyakkan, sudah ramai yang mengenali Traveloka kerana iklan sentiasa ada bila habis cerita tak kita lepas habis cerita karton atau cerita drama melayu, sampai kadang hafal apa yang nak di cakap, hebatkan. Dah boleh jadi promoter traveloka tak? Best tengok tempat bercuti yang ada keindahan alam memang menenangkan sebab itu kadang kita teringin nak pergi.

Bukan sahaja terdapat di iklan televisyen tapi di corong radio dan akhbar pun ada, tahun baru cina nak dekat, lagi beberapa hari je rasa tak sampai sebulan tentu banyak promosi hotel-hotel yang murah supaya anda dapat bercuti dengan keluarga mahupun rakan dengan budget yang rendah. Traveloka adalah antara satu website yang kita boleh percaya kerana ia selamat dan harga berbaloi.


Jika anda sibuk dan takut terlepas promosi yang Traveloka adakan anda boleh download aplikasi yang terdapat di playstore kerana Traveloka menyediakan platform aplikasi untuk memudahkan anda buat tempahan melalui smart phone, dalam kereta pun boleh buat tempahan, sangat mudah.

Anda tak perlu risau bab harga sebab tiada charge tersembunyi, bestkan. Boleh bercuti dengan gembira apa yang kita tempah itu yang kita bayar. Traveloka semakin popular jadi anda perlu buat tempahan dengan segera jika ingin bercuti kalau lambat takut penuh pula, penat survey destinasi yang nak pergi dah tak jadi gara-gara lambat booking hotel, kan dah rugi.


Terdapat banyak hotel yang anda akan nampak di Traveloka jadi jangan rambang mata, tengok slow-slow sebelum itu anda boleh baca review yang ada dan baca komen tentang hotel tersebut supaya kita lebih yakin untuk buat tempahan di tempat tersebut. Tengok juga harga agar ia berpatutan mengikut budget kemudian anda boleh buat tempahan dan pembayaran.

Kalau nak survey itu, kena tengok juga kemudahan yang ada seperti makanan, pusat beli belah, ATM, kemudahan awam, WIFI dan parking agar perjalanan tidak terlalu lama serta jimat masa. Jika ada apa-apa soalan anda boleh Life-Chat dengan mudah dengan pihak Traveloka. Bestkan, tak perlu tunggu lama-lama.


Jika anda ingin buat tempahan boleh ke laman web Traveloka dengan segera. Bagi yang tidak pernah buat tempahan anda perlu isi maklumat yang di perlukan, isi tarikh dengan betul serta buat semakan dua ke tiga kali  sebelum booking agar tiada kesilapan berlaku tapi zira kadang banyak kali buat silap walaupun buat semakan tiga kali sampai tenung computer takut buat silap. 

SERTAI TRAVELOKA FLY & WIN CNY CONTEST DAN MENANGI PERCUTIAN KE LUAR NEGARA

Seronokkan kalau percutian di taja, ini ada berita gembira bagi yang merancang ingin bercuti ke luar negara. Traveloka sedang mengadakan sebuah contest Traveloka Fly & Win CNY Contest sempena musim perayaan tahun baru cina. Tempat percutian memang menarik idalam rakyat Malaysia katakan.


CNY 2018 Contest ini terbuka untuk semua warganegara Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas.  Tempoh peraduan berlangsung dari 22 Januari 2018 sehingga 28 Februari 2018.

Contest ini mudah sahaja, anda perlu ikuti langkah-langkah berikut :
  1. Buka laman web game CNY 2018 Contest
  2. Baca arahan permainan dan mula bermain
  3. Tekan anak panah untuk bermula 
  4. Sentuh skrin telefon anda agar burung boleh terbang untuk memulakan permainan
  5. Kumpul seberapa banyak Traveloka Ang Pows untuk mendapatkan points


Tiga ( 3 ) pemenang utama dengan skor paling tinggi akan menerima hadiah Cabaran Traveloka Fly & Win CNY iaitu :
  • Pemenang Hadiah Utama – percutian selama 6 Hari 5 Malam ke Seoul, Korea ( penerbangan dan penginapan sahaja ) untuk 2 orang.
  • 1st Runner Up akan memenangi hadiah percutian selama 5 Hari 4 Malam di Phuket ( penerbangan dan penginapana sahaja ) untuk 2 orang.
  • Runner 2 akan memenangi percutian 4 hari 3 Malam di Langkawi ( penerbangan dan penginapan ) untuk 2 orang.


Serta hadiah sampingan untuk berkongsi Cabaran Traveloka Fly & Win CNY di Facebook :

a ) Dua ( 2 ) baucer Traveloka bernilai RM1000. Hanya ada 2 pemenang sahaja dimana setiap pemenang akan memenangi baucer Travel ( 1 ) RM1000 Traveloka

Seronokkan dapat bercuti tanpa keluarkan wang, jadi anda harus joint contest ini sebab caranya sangat mudah. Jangan lepaskan peluang, bagi yang tak sabar sertai anda boleh klik link yang ada untuk sertai contest dari Traveloka.


22 comments:

  1. Menariknya contest ni sebab hadiahnya ke Seoul Korea tapi nak try main game tu tak bape reti.....

    ReplyDelete
  2. Nak join jugak nanti, tapi belum berkesempatan lagi. huhu hope sempat join before tarikh tutup

    ReplyDelete
  3. traveloka really make it easy to travel!

    ReplyDelete
  4. Banyak betul teaser traveloka ni. Ni yang kena enter contest ni. Try luck nanti.

    ReplyDelete
  5. Saya nak ke Korea juga! hehe

    ReplyDelete
  6. Serius lah hadiah dia yang first tu. Teringinnye nak menang. Dah lama tak kelaur jalan jalan luar malaysia ni. Nanti nak join la

    ReplyDelete
  7. eh best gila hadiah traveloka tawarkan seribu satu kepala, kalau melancong dalam malaysia cukup dah ni dapat accomodation syok

    ReplyDelete
  8. pulun jugak du main game tu, berharap ada rezeki menang.hehe

    ReplyDelete
  9. syoknya main game boleh menang cuti2 ke luar negara..akak tak minat pulak nak main game2 ni..kalau contest lain, confirm joint ni..hehe

    ReplyDelete
  10. syoknya main game boleh menang cuti2 ke luar negara..akak tak minat pulak nak main game2 ni..kalau contest lain, confirm joint ni..hehe

    ReplyDelete
  11. TB nak join la contest traveloak ni.. mana tahu rezeki menang.. boleh gak jalan2 free ke korea plak tu.. eh.. seoul.. haha.. bagus traveloka ni..

    ReplyDelete
  12. it seems fun and I want to join the game and win my favourite trip.

    ReplyDelete
  13. Wahhhh semua tengah seronok main game ni. Fuhhh nampak gaya Aten pun kena join gak ni. Mana tau rezeki baby dapat pergi Korea. Hehehe

    ReplyDelete
  14. Syiok nya kalau menang percutian ke luar negara, jimat duit..tapi kalau dapat le, kalau x tgok je lah pemenang pergi..huhuhu

    ReplyDelete
  15. Seoul, phuket, langkah semua Lokasi best. Ruby pun nak join. Menang ke langkawi pun okkkkkk

    ReplyDelete
  16. bila dah penah bekerja , mesti nak pegi bercuti bawak anak-anak dan Traveloka memang tak pernah mengecewakan K.Sal dan family .

    ReplyDelete
  17. Bestnya... Hotel nampak sgt menarik dan selesa sekali, nak join jugalah contest CNY traveloka tu.. Hadiah menarik.

    ReplyDelete
  18. saya sudah main!
    wish me all the best ya!
    hehehe

    ReplyDelete
  19. Teringin sangat nak menang, dapat Langkawi pun dah seribu rahmat dah... nk jejauh.. PTPTipu tak melepaskan la pulak

    ReplyDelete
  20. Sape2 yg join moga peroleh kemenangan

    ReplyDelete
  21. Selamat bercuti kpd sesiapa yg menang...good luck

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.