Header Ads

Plastik Sampah Wangi Tesco

Plastik sampah wangi tesco, biasa kalau beli plastik sampah warga hitam yang warna hitam ada banyak saiz nak besar ada nak kecil ada dan warna biru pun dah biasa ala, warna biru macam baju seragam top glove tu.

Tapi masa zira kerja bos asik lupa je nak beli plastik sampah susah tak tak ada plastik sampah ni, tak tau nak buang segala debu,  habuk dan sampah. So, zira bia kan je la dekat penyodok ada juga dalam 2 hari.

Sumber Zulaiha SZ

Bila bos dah beli plastik sampah yang peliknya wangi, zira duk hidulah plastik sampah tu mana taknya sedap wey baunya macam shuingam rasa nak kunyah-kunyah je. Pertama kali pakai plastik wangi.

Sumber Zulaiha SZ

Tengok harga dalam Rm5 lebih saiz kecik ada dalam 50 pcs murahkan wangi pula tu. Kalau korang beli mesti rasa macam nak hidu je dah macam ketagih pun ada. Plastik macam ni sesuai guna untuk buang sisa-sisa makanan nanti tak adalah berbau kalau lambat buang.

Sumber Zulaiha SZ

Selamat membuang sampah sarap di dalam plastik wangi, ada 4 jenis plastik sampah wangi yang zira tau iaitu :-

  1. Hijau = Apple 
  2. Kuning = Lemon 
  3. Putih = Vanilla 
  4. Ungu = Mixed Berries

Mak-mak yang ada anak kecik ni wajib beli plastik sampah wangi ni, kalau buang pempers anak poo poo tak adalah perhhh berbau semacam je, macam dah ada perfium lain pula. Kita juga perlu sikap prihatin terhadap orang keliling.


Jangan anggap, dan cakap macam orang tu tak ada anak biasalah anak buang air, kita sendiri tak tahan bau najis apatah lagi orang lain. Plastik sampah ini sesuai letak dalam bilik air, dapur dan nak bawa pergi travel pun sesuai. Boleh beli dekat tesco.

7 comments:

  1. Oh wow this is really something that I need to go and get now. Thanks for the infor

    ReplyDelete
  2. waah menarik ni. tapi jauhnyaa Tesco. takpela kot2 nanti terlajak boleh pegi cari. elok kat dapur pun boleh bau wangi =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, tak apa, yang penting ada sudah cukup untuk buang sampah

      Delete
  3. Hmm tak pernah try brand tesco, tapi setakat yang pernah try plastik sampah wangi ni, memang wangi tu sekejap sangat... even pakai bakul sampah yang bertutup. So bagi saya tak berapa berbaloi sangat, baik beli yang biasa.

    Rasa kena cari tips nak hilangkan bau busuk kot. Yang saya pernah dengar kalau untuk najis kucing, orang guna baking soda ke camne. Hmm kena google balik ni haha.

    ---

    Jemput singgah: willyou-readthis.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'a, ini cuma nak kurangkan bau bukan bagi sekitar tempat bau Wangi macam pakai perfium.

      Delete
  4. wahhhh teruja betul TB baca entri zira ni.. memang tak terfikir ada orang kreatif jadikan plastik sampah berbau wangi.. dasyatt kan.. huhu2.. nak cariiii .. hahaha

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.