Header Ads

Pencetus ummah

Assalamualaikum

Ari tu pegi kolej kejap, ternampak satu piring besar kata orang cam kuali (astro) sume juru kemera besar kecik sume hadooo dan dorang pakai baju masterchef, ingat dorang wat shooting masak memasak kat sini mula la teringin nak makan itu, nak ini macam-macam lagi, upanya dorang wat rakaman pencetus ummah. Sebenarnya tak tau pun tu rakaman pencetus ummah masa nak daftar masuk ada sorang pakcik ni tanya rancangan pencetus ummah dorang wat kat mana ari tu? dari situ zira tau yang ari tu adalah rancangan pencetus ummah.

Pencetus ummah akan merangkap sume orang menjadi pendakwah yang berkalibar di ASTRO OASIS. Rancangan yang mempunyai satu misi dan juga melahirkan ikon dunia dakwah. Kriteria peserta mestilah seorang lelaki muslim berusia 18 hingga 40 tahun, fasih berbahasa Melayu, memiliki latar belakang agama yang baik dan berpengetahuan luas dalam bidang agama serta memiliki sekurang-kurangnya SPM atau Sijil Sekolah Menengah Agama.

Program keislaman yang bakal mencetuskan fenomena baharu khususnya dalam kalangan generasi muda, Pencetus Ummah menjurus kepada pembentukan ikon penyampai ilmu agama dalam memberikan pengucapan umum terbaik seperti mana dilakukan oleh personaliti agama yang berjaya menarik ribuan peminat. 


sumber sini, sini

12 comments:

  1. akak perasan rancangan ni tapi tak pernah tengok lagi, tapi macam dah popular jer sekarang ni...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum

    mintak maaf sangat2 sebab lambat bloglisted kan awak . huhu boleh rujuk post ini kiranya pleasee :( maafkan saya yea

    http://theflickerdoodles.blogspot.com/2013/11/bloglist-lullas-giveaway-maaf-sangat2.html

    ReplyDelete
  3. rancangan fav abah shaila...^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. slamat menonton, ari tu nak tengok tak dapat :(

      Delete
  4. best rancangan ni
    semalam tengok ulangan dia

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.