Header Ads

Program Voluntourism Pantai Bagan Lalang Sepang

Assalamualaikum

Sabtu lepas pegi even Blogrrr walaupun masa kesuntukan tetap curi masa untuk sampai ke MIECC, Mines. Ahad pegi travel kat Bagan Lalang bersama  bersama sahabat media di Sepang bersempena acara Voluntourism iaitu program pembersihan dan pengindahan pantai Bagan Lalang Sepang pada tahun 2014. Golden Palm Tree Resort, yang kini di namakan Sepang Goldcoast, Bagan Lalang Selangor. 

Program ini memberi satu inisiatif betapa pentingnya kebersihan pantai dan keindahan kawasan-kawasan pelancongan di seluruh negara. Lagi 17 hari saja Tahun Melawat malaysia 2014 akan tiba, jadi sama-sama kita menjaga alam sekitar sepaya lebih ramai lagi pelancong yang akan melawat Malaysia. Pada tahun 2014 telah mensasarkan seramai 28 juta orang pelancong asing akan datang mengunjungi Malaysia yang akan menjana pendapatan negara sebanyak RM76 bilion, dengan usaha gigih dan kerjasama semua pihak dalam memastikan kejayaan Malaysia untuk kekal menjadi pelancongan terbaik dan "Top of The Mind" oleh setiap pelancong. 

Program 1Malaysia dengan cara menggerakkan para sukarelawan untuk menjayakan 5 program inisiatif 1malaysia Voluntourism iaitu:

1- 1Malaysia Green 1Malaysia Clean (1MG1MC)

2- 1Malaysia Voluntutoring

3- 1Malaysia Volunsharing

4- 1Malaysia Event

5- 1Malaysia Culture and Heritage

 Program 1Malaysia Voluntourism


Program bersama Media sempena tahun melawat Malaysia 2014. Malaysia adalah destinasi ke-4 di Dunia yang menjadi tumpuan untuk membeli belah selepas London, Tokyo dan New York.   

MYPMO_LOGO1

4 comments:

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.