Header Ads

Bila saya tak dapat tidur

Assalamualaikum 

Dalam hidup semua orang akan ada masalah, tak kiralah masalah camne pun susah atau pun senang, ada juga orang yang suka kongsikan dengan orang lain ada juga orang suka pendamkannya sendiri. Korang yang mane satu suka pendam ke cerita dengan orang lain? kalau zira bergantung jenis masalah tu ada yang pendam ada yang crita.... Cam pelikkan masalah pun ada macam-macam jenis. 


Tetiba jer crita pasal masalah, zira crita sebab tergerak hati bila terasa tertipu memang geramkan bila tau orang tipu kita. Dah dekat setahun lebih baru tau orang tu punyalah berhati-hati simpan rahsia tapi bak kata orang tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua eh, betul ke pepatah ni? main taip jer... bangun tidur terus buat entri (^_^) 


Bila masalah banyak mula la tak boleh tidur terlalu pikir masalah cam gitulah jadinya. Kalau tak tido pening pulak kepala. Jadi nak tau apa zira buat bila tak boleh tido, jeng,jeng,jeng sebenarnya benda ni takde lah rahsia sangat pun slalu dengar MP3 tak pun dengar something dekat fon. 


Dengar apa ye?? kat MP3 dan fon, korang pun tau kan kalau korang on MP3 atau fon korang dengar apa, tapi kalau tak boleh tido zira lain sikit ke.... sama je cam korang sebab tak taukan korang dengar apa, slalu on MP3 atau fon slalu wajib saya dengar zikir. Sambil dengar, sambil berzikir dalam masa yang sama dapat pahala tu la tip mencari ketenangan untuk hilangkan masalah buat sementara .

Ni adalah novel first yang paling tebal di beli oleh saya 900 mukasurat lom habis baca lagi.

Bila kita ingat Allah kita akan muhasabah diri, kenapa Allah uji kita dengan pelbagai masalah hanya Allah saja yang tau. Ada orang lepaskan masalah dengan jerit dekat tempat tinggi tapi zira kurang suka jerit-jerit ni wat sakit tekak jer suara saya amat berharga cehhhh. 

Kalau terlalu sakit kepala, pastu kepala berdenyut-denyut memang tak tahan rasa kepala cam nak pecah je kepala ni zira akan dengar MP3 pastu tertido sendiri ini pun satu terapi tau bila dengar zikir jadi kita kena slalu ingat Allah, mungkin secara tak sedar kita lupa Allah sebab tu Allah bagi ujian kat kita supaya kita ingat dia. 


Kadang orang yang menaip ni pun sama jugak lupa diri tu yang dibagi ujian sikit sakit kepala. Nak tau juga korang kalau tak dapat tido korang buat apa ye??? ce cite sikit. 

6 comments:

  1. Wah bagusnya awak. Nice tips kalau xdpat tdur dengar zikir terapi. Tiey biasa buat time malas melampau je. Dasyat kan :(
    Insha'Allah sama2 kita perbetulkan :)

    Jemput singgah My recent post : Buat Ic Baru!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la, bila dengar rasa tenang sikit kena ingat hidup mati keta kerana Allah

      Delete
  2. yang peribahasa tu.. sepandai2 tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua.. HAHA !!

    ~ Bantuan Untuk Umat Islam Yang Di Zalimi ~
    http://www.feetrimahadzir.com/2014/08/bantuan-untuk-umat-islam-yang-di-zalimi.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa, tu la yang cakap lupa pulak pasal peri bahasa ni sebelum ni ada kumpul peri bahasa tak ingat letak mana

      Delete
  3. blogwalking. konfirm mata berpinau pastu boleh tido.
    Singgah setelah lama tak singgah sini

    ReplyDelete

Copyright iuzira | Designed By: Shedaucu.com. Powered by Blogger.